• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071410681
  • خبرنگار : 50212

نام‌نویسی بیش از 33 هزار زائر اربعین در استان مرکزی

نام‌نویسی بیش از 33 هزار زائر اربعین در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی از افزایش سه برابری زائران اربعین حسینی از این استان خبر داد.

وحید اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای نام‌نویسی زائرین اربعین حسینی(10 شهریور) تاکنون در استان مرکزی، تعداد ثبت نام کنندگان از مرز 33 هزار نفر عبور کرد.

وی به نام نویسی پراکنده زائرین از نقاط مختلف کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه قطعا جمعیت شرکت کننده در حماسه اربعین امسال از استان مرکزی بیشتر از این آمار است، افزود: در سال گذشته برای بیش از 60 هزار نفر شهروند استان مرکزی ویزای زیارت اربعین صادر شد و پیش بینی می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد سه برابری این آمار باشیم.

اسکندری در ادامه با یادآوری حذف ویزای اربعین گفت: با وجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان بستر نام نویسی از زائران از 10 شهریورماه سالجاری فعال شده است و زائرین می‌توانند با ورود به این سامانه و پرداخت 15 هزار تومان بابت هزینه بیمه به عنوان یکی از الزامات ثبت نام و نیز مبلغ هفت هزار تومان بابت ارائه خدمات پزشکی که در مجموع 22 هزار تومان است، برای ثبت نام اقدام کنند.

وی بیان کرد: چنانچه زائرین بخواهند شخصا اقدام به ثبت نام کنند مبلغ فوق را پرداخت خواهند کرد و در صورت مراجعه به کافی نت‌ها برای ثبت نام علاوه بر پرداخت مبلغ فوق بایستی مبلغ سه هزار تومان بابت کارمزد پرداخت کنند.

اسکندری افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های بعمل آمده مرز خروجی در نظر گرفته شده برای زائران استان مرکزی، مرز مهران است ولی تردد از سایر مرزها بلامانع است.

وی با اشاره به حجم بالای تشرف دوستداران اهل بیت(ع) از نقاط مختلف کشور در ایام اربعین به عتبات عالیات با توجه به حدف ویزا، گفت: اعزام اربعین صرفا به صورت کاروانی نیست و شهروندان در صورت تمایل می‌توانند نسبت به نام نویسی گروهی اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی با اشاره به اینکه نام نویسی در سامانه سماح تا دو روز مانده به اربعین ادامه دارد، گفت:  مردم ثبت نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

وی با اشاره به درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir گفت: زائرین اربعین حسینی می‌توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت، اینترنت خانگی و مراکز مجاز اقدام به ثبت نام در این سامانه کنند و بعد از نام‌نویسی در سامانه سماح رسید اینترنتی و کارت زائری را دریافت کرده و آن را در طول سفر همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha