• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98071511381
  • خبرنگار : 71496

شروط فرانسه برای "تایید" نتایج انتخابات آتی در سوریه

شروط فرانسه برای "تایید" نتایج انتخابات آتی در سوریه

فرانسه چهار شرط از جمله نظارت کامل سازمان ملل را برای به رسمیت شناختن نتایج انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آتی در سوریه تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، فرانسه برای هم‌پیمانان خود سندی شامل چهار شرط را برای به رسمیت شناختن انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سوریه تنظیم کرد که از جمله آن‌ها نظارت کامل سازمان ملل بر انتخابات پارلمانی سال آتی و ریاست جمهوری سال ۲۰۲۱ است و در صورتی که این شروط محقق نشوند "انتخابات آتی سوریه قانونی نخواهند بود."

این شروط شامل تقویت اقداماتی برای اعتمادسازی با هدف ایجاد فضا و محیط امن و بی‌طرف پیش از برگزاری انتخابات، هنگام اجرای آن و پس از آن است تا اعتبار انتخابات تامین شده و حقوق تمامی طرف‌ها حفظ شود. این شرط شامل آتش‌بس و آزادی زندانیان است.

وجود تضمین‌هایی برای تایید حضور و مشارکت آوارگان و پناهجویان در مراکز رای‌گیری و نیز جلسات آموزش و آگاهی‌بخشی برای انتخابات از جمله شروط پاریس است.

همچنین فرانسه با توجه به حضور ۱۲ میلیون پناهجوی خارجی و آواره داخلی در سوریه وجود شرایط قانونی و اجرایی آسانی را برای رای‌گیری شرط کرده و اینکه همه شهروندان سوری با رویکردهای سیاسی مختلف بتوانند رای دهند و نیز حق کاندیداتوری آن‌ها در انتخابات آتی حفظ شود، بسیار بااهمیت دانست.

شرط پایانی فرانسه نیز نظارت سازمان ملل بر انتخابات و ایجاد فضای بی‌طرفی در روند انتخابات است.

پاریس تاکید دارد، نظارت سازمان ملل باید جامع بوده و شامل ساماندهی و برگزاری انتخابات همراه با حمایت سازمان ملل از فضای انتخاباتی ایمن و نظارت این سازمان بر انتخابات با دقت بالا جهت جلوگیری از هرگونه دستکاری در آراء و برگزاری انتخابات به شکلی مناسب در مرحله پس از درگیری‌ها در این کشور باشد.

این شروط پس از اعلام تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از ۱۵۰ تن و صحبت دوباره از عادی‌سازی با دمشق مطرح شدند. همچنان دو کشور آمریکا و انگلیس به تلاش‌های خود برای به انزوا کشاندن دولت سوریه در منطقه و جهان ادامه می‌دهند و در مقابل روسیه تلاش می‌کند دولت سوریه را به اتحادیه عرب بازگرداند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha