• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071511470
  • خبرنگار : 50204

پست گرفتار معضل خودپستچی گری سازمان ها و رقبای بدون مجوز

پست گرفتار معضل خودپستچی گری سازمان ها و رقبای بدون مجوز

ایسنا/مرکزی سرپرست اداره کل پست استان مرکزی خودپستچی‌گری بین سازمان‌ها را از جمله مشکلات این حوزه دانست و گفت: مقاومت سازمان ها در واگذاری خدمات به پست و وجود رقبای بدون مجوز از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عباسی در نشست خبری به مناسبت هفته پست، با بیان اینکه هرساله از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه بعنوان هفته پست و روز ۱۷مهر مصادف با ۱۹ اکتبر روز جهانی پست نامگذاری شده اظهار کرد: شرکت ملی پست یکی از مورد اعتمادترین و باسابقه‌ترین ادارات دولتی است که خدمات قابل توجهی را در کشور ارائه می‌کند. تمام نقاط پستی شهری و روستایی از خدمات شرکت پست بهره‌مند هستند.

وی افزود: هرچه فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین و دیجیتال گسترش داشته باشند نقش شرکای پست نیز بی‌بدیل‌تر می‌شود، چراکه پست خلاء بین فیزیک و فناوری را پر می‌کند و در این راستا با گسترش خدمات، سرویس‌های جدیدی را در راستای برطرف کردن نیاز مردم طراحی کرده است.

سرپرست اداره کل پست استان مرکزی تصریح کرد: اداره پست فعالیت‌های خود را به صورت شبانه‌روزی و در سه نوبت ارائه می‌کند تا مرسولات و مطالبات مردم به موقع به دست فرستنده برسد.

عباسی در خصوص توزیع کارت‌های سوخت ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ هزار کارت سوخت به استان وارد شده که از این تعداد ۱۰ هزار کارت در باجه های معطله مانده‌اند و شهروندان با ارائه بارکد پستی 10 رقمی می‌توانند کارت خود را از این باجه ها دریافت کنند.

وی با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی در خصوص ارائه گذرنامه بیان کرد: با توجه به سفر زائران به کربلای معلی در ایام اربعین این اداره کل در نوبت صبح و عصر ارائه گذرنامه را انجام می‌دهد. از ابتدای شهریورماه تاکنون ۲۸۰۰ گذرنامه برای استان واصل شده که در حال حاضر ۲۰۰ گذرنامه در باجه معطله وجود دارد.

سرپرست اداره کل پست استان مرکزی در خصوش طرح‌های در دست اقدام خاطرنشان کرد: درخصوص طرح "جی‌نف" در استان مرکزی تاکنون فهرست برداری اماکن ساوه و اراک انجام شده و مابقی شهرها نیز در حال اقدام است. در این طرح با هوشمند و استاندارد شدن نشانی های پستی، بانک اطلاعات ارسال مرسولات تشکیل می شود که در کاهش زمان جابجایی و تسهیل امور پستی موثر است.

عباسی اضافه کرد: طرح سکوی تجارت الکترونیک(ستاپ)، توسعه سرویس پستی مستقیم، توسعه سرویس پست لجستیک و  باجه سیار جذب و جمع آوری امانات پستی از دیگر طرح‌های در دست اقدام این اداره است.

وی افزود: در حال حاضر در استان مرکزی ۳۲۳ واحد پستی به تفکیک ۱۱۲ واحد شهری و ۲۱۱ واحد روستایی وجود دارد، همچنین ۹۵ دفتر پیشخوان در سطح استان فعالیت می‌کنند که ۱۸۷ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر غیرمستقیم در این واحدها و دفاتر ارائه خدمت می‌کنند.

سرپرست اداره کل پست استان مرکزی ادامه داد: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۶ میلیون مرسوله در سطح استان جابجا شده که این جابجایی شامل تمامی سرویس‌های پستی شهری و روستایی بوده است. ارسال مرسوله ها از استان مرکزی به تمام کشورها به جز تقریبا ۳ کشور که ممنوعیت درخصوص آنها وجود دارد انجام می‌شود. هر ماهه ۱۲۰ میلیون تومان هزینه خطوط پستی روستایی و شهری صرف مبادلات استان می‌شود.

عباسی در خصوص کارت ملی هوشمند گفت: در حال حاضر ۷ باجه در استان ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند و با توجه به اینکه بخش عمده ای از مردم کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند در نتیجه مراجعات در این خصوص ۸۰ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد فروشگاه‌های اینترنتی استان را ۳۵ فروشگاه عنوان کرد و افزود: از تعداد فروشگاه‌های موجود ۲۲ فروشگاه فعال هستند و نسبت به سال گذشته ۱۵ فروشگاه اضافه شده است. میانگین فروش این فروشگاه‌ها ماهیانه ۳۵۰۰ مرسوله و تعداد مرسولات اینترنتی به استان تاکنون ۳۷هزار مرسوله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل پست استان، خودپستچی‌گری بین سازمان‌ها را از جمله مشکلات این حوزه دانست و گفت: مقاومت سازمان ها در واگذاری خدمات به پست و وجود رقبای بدون مجوز از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه است که البته رفع مشکل بین سازمان ها در دست اقدام است.

عباسی گفت: در اداره پست هیچ بسته پستی به صورت در بسته دریافت نمی‌شود که این مهم یکی از ویژگی‌های این اداره است، همچنین محصولات تا سقف ۸۰۰ هزار تومان بیمه عمومی هستند و بیش از ۸۰۰ هزارتومان با توجه به نوع مرسوله بیمه می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha