• سه‌شنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98071612195
  • خبرنگار : 71477

مک گورک: عقب‌نشینی بدون فکر آمریکا از سوریه هدیه بزرگ به داعش است/ترامپ یک فرمانده کل قوا نیست

مک گورک: عقب‌نشینی بدون فکر آمریکا از سوریه هدیه بزرگ به داعش است/ترامپ یک فرمانده کل قوا نیست

نماینده ویژه سابق رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش ضمن انتقاد شدید از عقب‌نشینی بدون فکر ترامپ از سوریه، تاکید کرد، دونالد ترامپ یک فرمانده کل قوا نیست.

به گزارش ایسنا، به نوشته مجله ویک، کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که آمریکا دیگر در مناطق حساس شمال سوریه نخواهد ماند؛ جایی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرده بود که حمله ارتش کشورش به آن منطقه نزدیک است.

در این بیانیه کاخ سفید همچنین آمده بود: در حال حاضر ترکیه مسئول تمامی تروریست‌های داعشی‌ای خواهد بود که طی دو سال گذشته در این منطقه دستگیر شده‌اند.

در واکنش به این بیانیه کاخ سفید، برت مک‌گورک، نماینده ویژه سابق رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در یک سری توییت ضمن انتقاد شدید از ترامپ، نوشت: ترامپ یک فرمانده کل قوا نیست. او بدون دانش، اطلاعات و مشورت تصمیمات بدون فکری اتخاذ می‌کند.

وی افزود: بیانیه کاخ سفید بیانگر فقدان کامل درک از رویدادهای کنونی در آن منطقه بوده و با آنچه که می‌گوید دال بر اینکه آمریکا هیچ زندانی داعشی را نگه نمی‌دارد بلکه همه آنها توسط نیروهای دموکراتیک سوریه نگه داشته شده‌اند مغایرت دارد؛ چرا که ترامپ درست در این بیانیه آنها را تقدیم ترکیه کرد.    

مک‌گورک همچنین تصریح کرد: ترکیه نه قصد و تمایل و نه ظرفیت مدیریت ۶۰ هزار زندانی را دارد و اگر غیر از این فکر کنید یک "قمار بی مهابا" با امنیت ملی‌مان کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: ترامپ امشب تنها پس از یک تماس با یک رهبر خارجی، هدیه بزرگی به روسیه و داعش داد.

مک‌گورک که در دولت‌های اوباما و بوش نیز خدمت کرده، در دسامبر سال گذشته میلادی یعنی دو ماه قبل از آنکه ترامپ اعلام کند نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، استعفا داد. پس از آن وی در مقاله‌ای که در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسید، گفت: ترامپ با انجام این کار جان تازه‌ای به داعش می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha