• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98072418512
  • خبرنگار : 50024

راهداری البرز:

اعتبارات برای ایمن‌سازی جاده چالوس کافی نیست

اعتبارات برای ایمن‌سازی جاده چالوس کافی نیست

ایسنا/البرز معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه اعتبار شهرستان کرج برای ایمن سازی مسیر کرج-چالوس حدود۸۰۰ میلیون تومان است گفت: بدون شک این اعتبار جوابگوی نیازهای حداقلی برای ایمن سازی این محور نیست و لازم است یک بازنگری در خصوص افزایش این اعتبار صورت بگیرد.

مجتبی حاجیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در سال جاری برای ایمن سازی محور کرج- چالوس اظهار کرد: محور کرج – چالوس یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی البرز است و در تمام طول هفته خودروهای زیادی از آن عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ساختار و شرایط خاص این جاده، به صورت مستمر اقداماتی برای ایمن سازی این جاده صورت می‌گیرد تا شاهد وقوع کمترین حوادث در این مسیر باشیم.

وی توضیح داد: طبق روال سال‌های قبل، امسال هم در قالب طرح و عملیات مختلف ایمن سازی محور کرج – چالوس در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در این خصوص افزود: اجرای دیوار سنگی به ارتفاع پنج تا ۹ متر در دو نقطه باسابقه ریزش سنگ از شیب کوه با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد تومان، اجرا دیوار بتنی به ارتفاع حدود شش متر در محدوده درده به دلیل آب‌شستگی پس از طغیان رودخانه در فروردین ماه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان، اجرای دیوار در نقاط پرتگاهی حد فاصل تونل کندوان تا سه راهی دیزین به منظور ارتقا ایمنی  با هدف جلوگیری ازسقوط به دره با اعتبار حدود سه میلیارد تومان بخشی از این اقدامات بوده است.

حاجیان گفت: تامین و نصب ۴۰۰ عدد نیوجرسی چهار متری با اعتباری بالغ بر۶۰۰ میلیون تومان، تعمیر ونگهداری گاردریل‌های محور با اعتبار حدود ۱۰۰میلیون تومان، ایمن سازی سقف تونل امیرکبیر با اجرا و نصب توری با هدف جلوگیری از ریزش سقف تونل به طول ۷۰۰ متر با هزینه هفت میلیارد تومان بخش دیگری از این اقدامات بوده است.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این، کلیه عملیات راهداری شامل خاکبرداری، ریزش برداری، شانه سازی، نصب تابلو وعلایم، رنگ آمیزی و شستشوی علایم_پاکسازی محور، لق گیری، انجام دریواسیون، تنقیه پل‌ها، لکه گیری و تعمیر و نگهداری روشنایی و تهویه تونل‌ها نیز به صورت مستمر در حال انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌های البرز با اشاره به محدودیت اعتباری برای ایمن سازی این مسیر افزود: اعتبار شهرستان کرج برای ایمن سازی این مسیر حدود۸۰۰ میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

این مسئول اظهار کرد: بدون شک این اعتبار جوابگوی نیازهای حداقلی برای ایمن سازی این محور نیست و لازم است یک بازنگری در خصوص افزایش این اعتبار صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha