• شنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99011607821
  • خبرنگار : 71468

حضور بحث برانگیز نفر چهارم شمشیربازی در المپیک

 حضور بحث برانگیز نفر چهارم شمشیربازی در المپیک

فدراسیون جهانی شمشیربازی نفرات چهارم رقابت بخش تیمی را از المپیک توکیو حذف نکرده اما آنها را در تعداد کل سهمیه های المپیک لحاظ نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در اواخر سال گذشته موفق شد سهمیه تیمی المپیک را بگیرد از این رو ایران در المپیک توکیو هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی حضور خواهد داشت. اما در این میان اقدام فدراسیون جهانی باعث شد در مورد حضور نفرات چهارم تیم ها در المپیک ابهام به وجود آید.
فدراسیون جهانی در سیستم انتخابی المپیک، نفرات چهارم بخش تیمی را لحاظ نکرده است و این در حالی است که هر کشوری  سهمیه تیمی گرفته باشد می تواند چهار شمشیرباز به المپیک اعزام کند. 

در واقع در سیستم کسب سهمیه المپیک عنوان شده ۲۱۲ شمشیرباز سهمیه می‌گیرند اما در بازیهای المپیک توکیو ۲۶۰ شمشیرباز حضور خواهند داشت و این سوال پیش آمده بود که چرا فدراسیون جهانی ۴۸ نفر دیگر را در تعداد سهمیه‌های خود لحاظ نکرده است؟

* نفرات چهارم حذف نشده‌اند

طبق آنچه که کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده بود، فدراسیون‌های جهانی باید برای المپیک توکیو هم تعداد ورزشکاران خود را کم می‌کردند و هم برابری جنسیتی ایجاد می‌کردند.
اما در مورد شمشیربازی نکته جالبی که وجود دارد نه تنها تعداد نفرات کم نشده بلکه نسبت به المپیک ریو افزایش هم داشته است. 
در المپیک ۲۰۱۶ریو رقابت بخش سابر تیمی مردان  و فلوره تیمی زنان برگزار نشد اما در این دوره در هر سه اسلحه اپه، سابر و فلوره  رقابت تیمی و انفرادی  زنان و مردان برگزار می شود . به نظر می رسد فدراسیون جهانی برای اینکه افزایش آمار شرکت کنندگانش مشکل ساز نشود، تصمیم گرفته نفرات چهارم بخش تیمی (۴۸ نفر) را در تعداد کل سهمیه ها لحاظ نکند و از آنها به عنوان آلترناتیو نام برده است. 
البته در این میان ایران هم پیگیری کرد تا ببیند وضعیت نفرات چهارم تیم ها به چه صورت است که اعلام شد، نفرات چهارم مانند دیگر ورزشکاران در دهکده بازی های المپیک مستقر می شوند و از تمام امکانات هم برخوردار هستند و حتی در صورت کسب مدال، مدال هم به آنها تعلق می گیرد.
بنابراین هیچ مشکلی برای حضور نفرات چهارم شمشیربازی در بازی های المپیک نیست و لحاظ نشدن آنها در تعداد کل سهمیه ها  به منزله حذف از المپیک نخواهد بود.
 تیم های کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان ، روسیه، آمریکا و مصر دیگر کشورهایی هستند که در بخش تیمی سابر سهمیه گرفته اند و رقیب ایران در المپیک توکیو محسوب می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha