• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99012716232
  • خبرنگار : 71605

با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک محقق می‌شود؛

توافق سه دانشگاه برای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان

توافق سه دانشگاه برای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی، تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش ایسنا، آرش میراب زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر گفت: کلیات این دو تفاهم‌نامه ، امکان استفاده از امکانات و فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی را برای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فراهم کرده است و همچنین بالعکس، این امکان برای دو دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که از امکانات و توان آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی استفاده کنند.

وی با اشاره به مدت این تفاهم‌نامه منعقده که دو سال و از سوی دو طرف قابل تمدید است ، افزود: کلیات این تفاهم‌نامه‌ها به امضای معاونان دانشگاه‌های طرف قرارداد رسیده است و برای اجرای مفاد آن و جزئیات همکاری‌ها، این امکان در متن تفاهم‌نامه‌ها پیش‌بینی شده است که تمامی گروه‌های آموزشی و پژوهشی هر دانشگاه براساس نیاز خود به امکانات و توان علمی دانشگاه طرف قرارداد، می‌تواند قرارداد جداگانه با مشخص کردن جزئیات همکاری با واحد یا گروه آموزشی و پژوهشی دانشگاه طرف قرارداد منعقد کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه نمایندگان تام‌الاختیار معاونان دانشگاه‌ها به طرف مقابل معرفی شده‌اند، گفت: با توجه به وجود مجوز اصلی برای همکاری واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دو دانشگاه در تفاهم‌نامه منعقده میان معاونان آموزشی دانشگاه‌ها، هر یک از واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دو دانشگاه می‌توانند با نظارت و هماهنگی نمایندگان تام الاختیار دو دانشگاه، نسبت به انعقاد قرارداد براساس نیازهای آموزشی و پژوهشی خودشان اقدام کنند.

میراب زاده با ابراز خشنودی از اینکه دانشجویان و اعضای هیات علمی سه دانشگاه نهایت بهره علمی را از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها می‌برند، تصریح کرد: تفاوت‌هایی که در ساختار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، سبب شده است که امکانات آموزشی و فیلدهای آموزشی و پژوهشی (مراکز درمانی و توانبخشی) تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی همسان با امکانات آموزشی و فیلدهای آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه علوم پزشکی نباشد. این در حالی است که برای دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی به ویژه دستیاران روانپزشکی، امکانات مراکز درمانی و پزشکی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل استفاده است و بالعکس، با توجه به نبود واحدهای تخصصی توانبخشی یا واحدهای تخصصی سلامت اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشکی، برای دانشجویان آن‌ها استفاده از امکانات مراکز درمانی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی، تکراری نبوده و جذابیت لازم را دارد.

وی افزود: استفاده از منابع علمی کتابخانه‌های دانشگاه‌ها برای دانشجویان دانشگاه دیگر نیز بسیار مفید خواهد بود که با این تفاهم‌نامه‌ها، برای دانشجویان ما و دانشجویان دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی استفاده از کتابخانه‌های دانشگاه طرف قرارداد، امکان‌پذیر شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اضافه کرد:با انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها، امکان " انجام دوره‌های کارورزی و کارآموزی دانشجویان در مراکز دانشگاه طرف مقابل، هدایت پایان‌نامه‌های ارشد، دکتری و دستیاری به موضوع‌های بین رشته‌ای، اجرای دوره‌های کوتاه مدت در مراکز دانشگاه طرف قرارداد، اجرای برنامه‌های بازدید علمی از مراکز و امکانات علمی و پژوهشی یکدیگر، اجرای دوره‌های توانمندسازی هیأت علمی دو دانشگاه طرف قرارداد، انجام مطالعات دانش پژوهی و ... " فراهم شده است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر میراب زاده در پایان تاکید کرد: نیازهای جامعه امروزی، مرزهای دانش را از بین برده است و نیاز به اطلاعات و دانش بین رشته‌ای ، به پیشرفت علوم پزشکی و توسعه فناوری‌های کاربردی جهت رفع نیاز جامعه، کمک می‌کند، که امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها و همچنین امضای تفاهم‌نامه با دیگر دانشگاه‌های بزرگ (مانند علوم پزشکی ایران و دانشگاه آزاد) که در برنامه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است، بتوانیم به ارتقای سطح علمی دانشجویان و توانمندسازی اعضای هیات علمی ، و همچنین تولید دانش و فناوری به نفع جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha