• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99020704681
  • خبرنگار : 71592

عریقات: در بازداشت نگه داشتن دانشجوی فلسطینی مبتلا به کرونا نقض قوانین بین‌المللی است

عریقات: در بازداشت نگه داشتن دانشجوی فلسطینی مبتلا به کرونا نقض قوانین بین‌المللی است

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی دانشجوی فلسطینی مبتلا به کرونا را همچنان در بازداشت نگه داشته و این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، در بازداشت نگه داشتن محمد ماجد حسن، دانشجوی فلسطینی دانشگاه بیرزیت رام‌الله در بازداشتگاه المسکوبیه قدس اشغالی با وجود تشخیص ابتلای وی به کرونا نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی گفت،‌ جامعه بین‌الملل و سازمان ملل باید رژیم صهیونیستی را ملزم کنند که هرچه سریع‌تر ماجد حسن را آزاد کند تا وضعیت سلامتی او پیگیری شود.

عریقات بار دیگر خواستار آزادی تمامی اسیران فلسطینی و در رأس آنها بیماران، کودکان، زنان و سالخوردگان شد.

باشگاه اسیران فلسطینی نیز اعلام کرد، مقامات رژیم صهیونیستی محمد حسن ۲۱ ساله را روز چهارشنبه بازداشت کرده و مدت حبس او را هشت روز دیگر تمدید کردند. در روز اول بازداشت تست کرونای وی مثبت اعلام و به درمانگاه زندان الرمله منتقل شد.

از سوی دیگر، عریقات گفت با مشعل بن فهد، رئیس پارلمان عربی و سلیم الزعنون، رئیس شورای ملی فلسطین توافق کرده است که این دو نهاد به تمامی پارلمان‌های جهان پیامی ارسال و از آنها بخواهند مانع از اجرای طرح الحاق مناطقی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی شده و بر اصل راهکار تشکیل دو کشوری در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی برای فلسطین تأکید کنند.

وی گفت، در این پیام‌ها از پارلمان‌های جهان درخواست خواهد شد که کشورها را ترغیب کنند تا دولت تل‌آویو را برای آزادی اسرا، توقف شهرک‌سازی و پایان اعمال فشار بر ملت فلسطین در قدس و نوار غزه و نیز حمایت از آنروا تحت فشار قرار دهند.

بر اساس طرح الحاق، رژیم صهیونیستی حاکمیت غور اردن و کنترل امنیتی کامل بر غرب رود اردن را برعهده خواهد داشت و آوارگان فلسطینی نیز حق بازگشت به اراضی اشغالی را ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha