• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۰۶:۱۹
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 99042921871
  • خبرنگار : 71469

میزان و نوع تمرینات قدرتی مناسب در خانه

میزان و نوع تمرینات قدرتی مناسب در خانه

تمرینات قدرتی موجب بهبود وضعیت استخوان ها، تاثیرگذاری فعالیت هوازی، پیشگیری از آسیب و داشتن دوره سالمندی همراه با سلامت می شود.

به گزارش ایسنا، اگر می دانستید نوع مشخصی از ورزش روی قلب، تعادل، قدرت استخوان ها، کنترل وزن، زیبایی ظاهری و حس خوب بودن تاثیر گذار است، آیا مشتاق انجام آن نبودید؟ مطالعات نشان می دهد  تمرینات قدرتی همه این فواید را دارد.

بر اساس مطلبی که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد فواید تمرینات قدرتی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، تمرین قدرتی وزنی یا مقاومتی، فعالیتی است که برای بهبود آمادگی عضلانی با ورزش دادن عضله یا گروه عضلانی خاصی در برابر یک مقاومت خارجی، شامل وزنه های آزاد، دستگاه های بدنسازی و وزن بدن خود فرد انجام می شود.

اصل اولیه این است که بار و اضافه بار وارد شود، بنابراین عضله به تطابق و قوی تر شدن نیاز پیدا می کند و باید بدانیم تمرینات قدرتی فقط برای ورزشکاران پرورش اندام و بلند کردن وزنه در سالن بدنسازی نیست.

تمرینات قدرتی؛ مفید برای همه گروه های سنی

تمرینات قدرتی جزو مهمی از آمادگی جسمانی کلی به حساب می آیند و برای افراد در همه گروه های سنی به خصوص در افرادی که مشکلاتی مثل چاقی، آرتریت (بیماری مزمنی استبا التهاب پایدارمفاصل) یا بیماری قلبی دارند، مفید است.

میزان تمرینات قدرتی

توصیه می شود، کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ ساله برنامه تمرینات قدرتی را سه روز در هفته و بزرگسالان دو روز در هفته در برنامه خود بگنجانند. نکته مهم در ورزش قدرتی این است که شما طی تمرین، قوی نمی شوید بلکه عضلات در اثر بلند کردن وزنه یا مقاومت تحریک می شوند و در فواصل استراحتی که به بدن اجازه بازیابی و ساخت دوباره داده می شود، عضله بازسازی و تقویت خواهد شد و معمولا توصیه بر این است که یک روز در وسط فعالیت های قدرتی، اجازه بازیابی به عضله داده شود.

چگونه تمریناتی انجام دهیم؟

به منظور انجام تمرینات قدرتی، همیشه به یک سالن ورزشی مجهز احتیاج نیست و می توان در خانه این تمرینات را انجام داد. اسکات روی صندلی، شنای سوئدی، پلانک یا دیگر حرکاتی که به استفاده از وزن بدن نیاز است، می توانند کمک کننده باشند.

باید توجه داشت که اگر مشکل پزشکی دارید، پیش از شروع، با پزشک خود مشورت کنید. مربی می تواند برنامه را بر اساس توان فرد به شکل ایمن و موثر تنظیم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.