• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99050100221
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران مطرح کرد

بومگردی در انتظار مدارس بدون استفاده دودانگه ساری

بومگردی در انتظار مدارس بدون استفاده دودانگه ساری

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت: مدارس بدون استفاده منطقه دودانگه ظرفیت مناسبی برای بومگردی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی‌پور در بازدید از منطقه دودانگه رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته را اصلی‌ترین رسالت کاری خود دانست و گفت: نگاه ویژه به دانش آموزان مناطق محروم که در دورترین نقاط تحصیل می کنند در دستور کار اصلی ما قرار دارد تا عدالت آموزشی به بهترین نحو برای آینده سازان جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه است، تصریح کرد: نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که در آن به مناطق محروم توجه ویژه ای می شود. ما نیز در این راستا از بهمن ۹۸تاکنون مبلغ ۴میلیارد تومان به ۵۲ مدرسه شبانه روزی استان سرانه پرداخت کردیم که بخش زیادی از مشکلات این مدارس حل شد، تمام دغدغه ما کمک به این مناطق و رفع نگرانی خانواده و دانش‌آموزان است.

سعدی پور در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و پرورش را نهادی اجتماعی دانسته و تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش باید از هم افزایی همه دستگاهها استفاده کرد. آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند اهداف خود را به سرمنزل مقصود برساند. در تمام دنیا بحث تعلیم و تربیت با همراهی و همدلی همه ذینفعان و دلسوزان صورت می گیرد و ما نیز در این راستا باید از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و کمک دیگر دستگاهها استفاده کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه حل مشکلات در آموزش و پرورش نیازمند بررسی های عالمانه و تلاش جهادی است، گفت: با مشکلات شهرستان ها و مناطق آشنایی تقریبا جامعی دارم. هنر ما باید این باشد که چگونه بتوانیم مشکلات را اولویت بندی کرده و برای حل آنها برنامه ریزی درستی صورت دهیم. هیچ مجموعه ای بدون برنامه موفق نخواهد شد.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در استراتژی راهبری آموزشی مدیر خود پیشاپیش نیروها پیشقدم است و مسائل را به صورت مشارکتی حل می کند. یکی از راه های خوب برای حل مشکلات آموزش و پرورش ایجاد منابع پایدار برای آموزش و پرورش است که در این زمینه منطقه دودانگه با دارا بودن ۲۷مدرسه بلااستفاده می تواند در زمینه تبدیل این مدارس به مراکز بومگردی و گردشگری گام های بلندی بردارد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه دودانگه نیز در این جلسه گفت: اصلی ترین مشکل این منطقه بحث ایاب و ذهاب دانش آموزان و همکاران است که با توجه به گستردگی منطقه مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است. به دلیل دوری از مناطق شهری بسیاری از خانواده ها اقدام با مهاجرت به شهر کرده و تراکم دانش آموزان در مقطع متوسطه کاهش چشمگیری یافته است.

جانعلی امیری با بیان اینکه اغلب همکاران منطقه غیر بومی هستند، افزود: به همین دلیل آنها ساعات عصر در منطقه حضور نداشته و به این خاطر نمی توانیم کلاس‌های جبرانی و کمکی برای دانش آموزان برگزار کنیم. همچنین در زمینه کمبود تجهیزات هنرستانی و پایین بودن سرانه آموزشی مدارس کم جمعیت با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه مدیرکل آموزش وپرورش مازندران به مناطق محروم شایسته تقدیر است، تصریح کرد: با چاره اندیشی جناب سعدی پور از بهمن ۹۸تا کنون بیش از ۱۴۰میلیون تومان به ۵مدرسه شبانه روزی منطقه دودانگه اختصاص داده شد که بخش زیادی از مشکلات این مدارس مرتفع شد.

شایان ذکر است منطقه دودانگه در مجموع ۶۴۳ دانش آموز دارد که در ۲۴ مدرسه تحصیل می کنند، ۱۸۰ نفر از فرهنگیان در این منطقه مشغول خدمت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.