• پنجشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99052317199
  • خبرنگار : 50108

کاهش یک دقیقه‌ای سرفاصله زمانی خط یک متروی مشهد

کاهش یک دقیقه‌ای سرفاصله زمانی خط یک متروی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: از روز شنبه سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری در ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ کاهش پیدا خواهد کرد.

وحید مبین مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از روز شنبه سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری یک دقیقه کاهش پیدا خواهد می‌کند.

وی افزود: در روزهای گذشته در خط یک قطار شهری سرفاصله زمانی از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ، ۶ دقیقه بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر به جهت تقاضای مردمی و کاهش ازدحام در داخل واگن‌ها، از روز شنبه، ۲۵ مرداد ماه سال جاری سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری یک دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

مبین‌مقدم توضیح داد: کاهش سرفاصله زمانی یک دقیقه‌ای در خط یک قطار شهری، از روز شنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه «سرفاصله زمانی قطار، تابع تقاضای سفر در ساعات مختلف روز است»، عنوان کرد: سرفاصله زمانی که برای قطارها انتخاب می‌شود، شناور است. به این معنا که باتوجه به پیک، قابل تغییر است. متناسب با مسافری که در سکو داریم، تقاضای سفر تنظیم می‌شود.

وی یادآور شد: در ساعت کاری صبح خط یک قطار شهری، سرفاصله زمانی ۵ دقیقه است، اما این سرفاصله زمانی از ابتدای فعالیت قطارشهری به همین صورت بوده است.

مبین‌مقدم خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه هوا در ساعات بعدازظهر خنک‌تر شده و مردم از مترو استفاده می‌کنند، تصمیم گرفته شد که سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ یک دقیقه کاهش پیدا کند تا ازدحامی ایجاد نشود.

چرا سرفاصله زمانی قطارها در خط دو کاهش نمی‌یابد؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد  با اشاره به اینکه «سرفاصله زمانی در خط دو قطار شهری همچنان ۱۰ دقیقه است»، بیان کرد: در خط دو قطار شهری ظرفیت مناسبی برای جابه‌جایی مسافر داریم، اما از ظرفیت مناسب خط دو آن‍‌چنان استفاده نمی‌شود. برای کاهش سرفاصله زمانی در خط دو قطار شهری باید ناوگان این خط تکمیل شود.

مبین‌مقدم ادامه داد: در زمانی که ناوگان مورد نیاز خط دو قطارشهری تامین شده و تقاضای سفر زیاد باشد، ایده‌آل ما این است که سرفاصله زمانی این خط با خط یک قطار شهری یکسان و یکی باشد.

وی تاکید کرد: اگر تقاضای سفر در خط دو قطار شهری متناسب با ظرفیت باشد و ناوگان خط دو نیز تکمیل شود، سرفاصله زمانی این خط نیز کاهش و همانند خط یک خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.