• جمعه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99052417618
  • خبرنگار : 71132

در نشست فراکسیون فرهنگیان با حاجی‌میرزایی صورت گرفت؛

بررسی نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی پیش‌رو

بررسی نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی پیش‌رو

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از ‌بررسی نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی پیش‌رو در نشست این فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش و تاکید بر حفظ و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در شرایط بحران کرونا خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا از تشکیل جلسه فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این جلسه در ارتباط با نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی پیش رو با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مجازی و دیجیتالی، زمینه‌سنجی میزان دسترسی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور به آموزش‌های مجازی و ارائه راهکارهای عملی و جایگزین برای دانش‌آموزانی که زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از این آموزش‌ها را ندارند، به منظور تحقق عدالت آموزشی و تاکید بر حفظ و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در شرایط بحران کرونا از مهم‌ترین محورهایی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

حاجی بابایی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بالغ بر ۳۰۰هزار نفر است، در این رابطه نیز از وزیر آموزش و پرورش درخواست شد راهکارهای عملیاتی به منظور رفع این مشکل را در کوتاه‌مدت و میان‌مدت ارائه دهند، به گونه‌ای که دسترسی به آموزش و پرورش چه از نظر کمی و چه از منظر کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان کشور ساده و امکان‌پذیر باشد.

وی تقویت دانشگاه فرهنگیان را از محورهای مورد تاکید در این نشست برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان می تواند هم در حل مشکل نیروی انسانی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت راهگشا باشد و همچنین با توجه به رویکردهای جدید آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های منزل‌محور و خانواده‌محور را در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم، همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه کمی وکیفی آموزش و پرورش را مدنظر قرار دهیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین دانست و گفت: بعد از زیرنظام مدیریت و راهبری، زیر نظام نیروی انسانی بیشترین نقش را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایفا می‌کند.

وی گفت: یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین برای ارتقای نیروی انسانی در آموزش و پرورش که در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده است، برنامه رتبه‌بندی فرهنگیان است، که باید با توجه به مصوبات و قوانین فرادستی در آموزش و پرورش اجرایی شود.

حاجی بابایی همچنین با اشاره به مراجعات و گله‌مندی بازنشستگان برای تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت، تاکید کرد: آموزش و پرورش باید رویه‌ای را در پیش بگیرد که در اولین فرصت ممکن پس از صدور حکم بازنشستگی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت آنها پرداخت شود، چرا که شرایط اقتصادی جامعه به گونه‌ای است که هرگونه تاخیر در پرداخت این پاداش، با کاهش ارزش پولی آن و در نتیجه نارضایتی فرهنگیانی که ۳۰ سال صادقانه خدمت کرده اند، همراه می‌شود.

وی همچنین به مصوبه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه برای اعمال مدرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در هفته جاری ایراد شورای نگهبان برای اعمال مدارک تحصیلی فرهنگیان مرتفع و مقرر شد پس از اعلام‌نظر مجدد شورای نگهبان مدارک تحصیلی فرهنگیان از ابتدای بهمن سال ۱۳۹۹ اعمال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.