• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99052821124
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک متخصص اپیدمیولوژی:

کووید19 در جوانان سالم به ندرت منجر به مرگ می‌شود/شناسایی 13 کرونایی دیگر در شاهرود

کووید19 در جوانان سالم به ندرت منجر به مرگ می‌شود/شناسایی 13 کرونایی دیگر در شاهرود

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ارتباط بین کووید19 و سن مبتلایان گفت: این بیماری در گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان سالم به ندرت منجر به مرگ می‌شود.

دکتر رضا چمن 28 مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: احتمال وخامت بیماری ناشی از کروناویروس در گروه سنی سالمندان و خصوصا سالمندانی که بیماری‌های مزمن زمینه ای دارند خیلی بیشتر است.

این متخصص همه‌گیری ادامه داد: وخامت و شدت این بیماری در گروه‌های سنی بالاتر به مراتب بیشتر است به‌طوری‌که کووید19 در گروه‌های سنی نوجوان و جوانانی که فاقد بیماری خصی هستند به ندرت منجر به مرگ می‌شود ولی این ویروس در سالمندان و خصوصا سالمندان دارای بیماری های مزمن زمینه ای نظیر: دیابت، انواع سرطان، قلبی عروقی و... احتمال وخامت بیماری خیلی افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به رابطه مستقیم سن و وخامت حال مبتلایان به کروناویروس گفت: این گروه‌های پرخطر و همچنین اطرافیان و مراقبین آنها بایستی اصول پیشگیری را با حساسیت و دقت بیشتری رعایت کنند.

وی با اشاره به مخاطرات ناشی از این بیماری عالمگیر و شدت انتقال آن در دورهمی‌ها و اجتماعات توصیه کرد: به‌طور ویژه از حضور سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند در اجتماعات پرهیز شود.

دکتر چمن با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در دو شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته 13 مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا در شاهرود و میامی شناسایی شده است.

این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به تداوم خطر حضور در اجتماعات و بی‌توجهی به بهداشت فردی و عدم استفاده از ماسک گفت: شناسایی این موارد جدید نشان‌گر فعال بودن چرخه انتقال ویروس در منطقه است و لذا از عموم شهروندان انتظار می‌رود که توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha