• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060504055
  • خبرنگار : 71129

لودریان: انفجار لبنان نباید بهانه‌ای برای اجتناب از تغییر باشد

لودریان: انفجار لبنان نباید بهانه‌ای برای اجتناب از تغییر باشد

وزیر خارجه فرانسه گفت، رهبران لبنان نباید از انفجار اخیر در این کشور که بخش‌هایی از بیروت را نابود کرد به عنوان بهانه‌ای برای مخفی کردن این واقعیت استفاده کنند که این کشور بر لبه یک پرتگاه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در بندر مارسی و پیش از عزیمت یک کشتی با ۲۵۰۰ تن کمک به سمت لبنان گفت: از این فاجعه در لبنان نباید به عنوان بهانه‌ای برای لاپوشانی و مخفی کردن این حقیقت استفاده کرد که این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد. امیدواریم که این لحظه، لحظه‌ای باشد که به مقام‌های لبنانی اجازه دهد تا با یک اقدام مناسب، جهش‌های لازم را برای داشتن یک دولت در پیش بگیرند تا اصلاحات اساسی را که همه می‌دانند لازم است، انجام دهد.

فرانسه در دو سال گذشته اقداماتی دیپلماتیک را برای ترغیب دولت لبنان به منظور ایجاد اصلاحات و تضمین کمک‌های خارجی مورد نیاز برای خارج شدن این کشور از یک بحران مالی رهبری کرده است.

لودریان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روند تشکیل یک دولت جدید بسیار کند و آهسته بوده، گفت: حالا وقت بیداری است. این دقیقا همان چیزی است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه چند روز قبل به سیاستمداران لبنانی گفت و وقتی هم بار دیگر به این کشور برگردد، این را باز هم عنوان می‌کند.

انتظار می‌رود که ماکرون اول سپتامبر بار دیگر به بیروت سفر کند. منابع دیپلماتیک گفته‌اند، ماکرون به دنبال ترغیب رهبران سیاسی لبنان برای تشکیل یک دولت تکنوکرات موقت است که بتواند اصلاحاتی را اجرایی کند، اعتماد مردمی را به دست بیاورد و اهداکنندگان را برای آزادسازی میلیاردها دلار در قالب کمک ترغیب کند.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: بر این باورم که بیداری در حال اتفاق افتادن است و ما آماده کمک هستیم. اما نمی‌خواهیم جای مقام‌های لبنانی را بگیریم.

یک منبع دیپلماتیک گفته که اکثر محموله کمک‌های ارسالی به لبنان غذایی هستند اما کالاهای پزشکی نیز برای کمک به این کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا هم جزو این محموله است و به واسطه سفارت فرانسه در لبنان به صورت مستقیم بین گروه‌های بشردوست توزیع می‌شود تا این اطمینان حاصل شود که این کمک‌ها به دست افراد مناسب می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha