• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99061208448
  • خبرنگار : 71038

صباح زنگنه: امارات خود را به قیمت مفت به صهیونیست‌ها فروخت

صباح زنگنه: امارات خود را به قیمت مفت به صهیونیست‌ها فروخت

یک دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد: اماراتی‌ها خود را به قیمت مفت به صهیونیست‌ها فروختند و اعتبار و وجهه خود را میان مسلمان‌ها و فلسطینی‌ها خراب کردند.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اماراتی‌ها مدعی شدند که با اقدام آن‌ها برای عادی‌سازی روابط‌شان با رژیم صهیونیستی، این رژیم از تصرف سرزمین‌های اشغالی به خصوص کرانه باختری دست برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: این ادعای اماراتی‌ها بلافاصله با واکنش بنیامین نتانیاهو روبرو شد و او تأکید کرد که اقدام اسرائیل برای الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی متوقف نمی‌شود و همچنان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها حتی اجازه ندادند که یک روز از ادعای امارات در این زمینه بگذرد و بلافاصله آن را تکذیب کردند، گفت: در چنین وضعیتی معلوم نیست که چرا امارات اصرار دارد خود را این چنین به قیمت مفت به رژیم صهیونیستی بفروشد و اعتبار و وجهه اش را در میان مسلمانان و فلسطینی‌ها خراب کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه این اقدام امارات در عرف سیاسی نیز یک اقدام غلط و نادرستی است و این کشور در ارتباط با این اقدام خود با یک موضع توهین‌آمیز و تحقیر آمیز روبرو شده است، خاطر نشان کرد: آیا امارات مایل است که در عرصه بین‌المللی با این کشور این گونه رفتار شود؟ آیا امارات به این موضوع فکر نکرده که ممکن است در گذر زمان دیگر کشورها نیز با این کشور برخوردی همچون برخورد رژیم صهیونیستی داشته باشند و این کشور را تحقیر و کم ارزش کنند. این گونه اقدامات اعتبار و شأنی برای مردم امارات باقی نمی‌گذارد.


این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی راهبرد توسعه‌طلبانه خود را ادامه می‌دهد و تنها چیزی که می‌تواند باعث توقف این روند شود کمک به مردم فلسطین و ایستادگی در برابر جنایت‌های این رژیم است، گفت: از دیگر سو امارات فاصله جغرافیایی زیادی با سرزمین‌های اشغالی دارند بنابراین هیچ توجیهی وجود ندارد که امارات مدعی شود که می‌خواسته با این اقدام،  خود را از تهاجمات احتمالی صهیونیست‌ها حفظ کند و به نوعی برای خود امنیت به وجود آورد.


این کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه امارات به اقتصاد جهانی و تکنولوژی بین‌المللی دسترسی دارد و نمی‌تواند دلیل و توجیهی در این زمینه برای عادی سازی روابط‌اش با اسرائیل مطرح کند، خاطر نشان کرد: این رفتار امارات در برابر برخی از کشورهای همسایه‌اش یک رفتار خصمانه به حساب می‌آید. اماراتی‌ها از یک طرف با مقامات ایرانی به صورت تلفنی مذاکره می‌کنند و از طرف دیگر رفتار خدعه‌آمیزی از خود نشان می‌دهند و  اقدام به عادی سازی روابط  خود به صهیونیست‌ها می‌کنند. آیا اماراتی‌ها فکر نکرده‌اند که این گونه رفتارها از سوی مردم و مقامات ایرانی چگونه تفسیر می‌شود؟


زنگنه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنان روز سه‌شنبه خود از اماراتی‌ها دعوت کرد  که در تصمیم  خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کنند، گفت: اماراتی‌ها هنوز فرصت دارند که در این تصمیم تجدید نظر کرده و به نوعی دیگر رفتار کنند. «شیخ زاید» بارها مخالفت خود را با صهیونیست‌ها و جنایات این رژیم اعلام کرده بود و حال چگونه است که یکی از فرزندان ارشد آن بر خلاف وصیت پدرش عمل کرده و اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌کند؟  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha