• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091108245
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

چه خبر از ناقضان حریم پل خواجو؟

چه خبر از ناقضان حریم پل خواجو؟

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر اصفهان اعلام کرد: درخواست اعضای شورای شهر این است که طبقه مازاد ساختمانِ در حال ساخت در حریم پل خواجو اصلاح شود و در مورد دو ساختمان دیگر نیز که تکمیل و دیگر از دسترس شهرداری خارج‌شده، میراث فرهنگی باید از طریق محاکم قضایی موضوع را پیگیری کند.

کوروش محمدی، دوم آذر ماه، در یک‌صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورا اعلام کرده بود که شهردار اصفهان باید در حداقل زمان ممکن، موضوع نقض حریم پل خواجو را بررسی کند، پیگیری‌های لازم را انجام دهد، در صورت هرگونه بروز تخلف با افراد متخلف برخورد شود و گزارشی را نیز در این زمینه، در جلسه علنی بعدی شورای شهر ارائه کند.

از آنجا که موضوع نقض حریم خواجو در صد و چهل و نهمین جلسه علنی شورا مطرح نشد، ایسنا از رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر اصفهان خواست که درباره چرایی این امر توضیح بدهد و محمدی جواب داد: به دلیل محدودیت‌های جدیدی که ستاد کرونا وضع کرده، مقرر شد که جلسه روز نهم آذرماه، با حضور فیزیکی چند تن و همراهی آنلاین سایر اعضای شورا برگزار شود.

او ادامه داد: چهار مورد از دستوراتی که از قبل تهیه‌شده و قرار بود در این جلسه مطرح شود نیز به خاطر حجم زیاد دستورات و تنگیِ وقت به زمان دیگری موکول شد، به همین دلیل فرصتی برای قرائت و بررسی گزارشی که شهردار برای ما ارسال کرده بود دست نداد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجا که مسئله نقض حریم پل خواجو، یک مسئله مهم است، بنا شد که سطحی از آن عبور نکنیم و در جلسه بعدی به آن پرداخته شود. البته در حال حاضر نیز ساخت‌وساز ساختمان مذکور متوقف‌شده است اما پیگیر هستیم که حرمت و حریم میراث فرهنگی اصفهان حفظ شود و با متخلفان نیز برخورد شود تا دیگر مواردی مشابه در شهر اتفاق نیفتد.

محمدی، در پاسخ به این سؤال که تکلیف دو ساختمان چهار طبقۀ تکمیل‌شده در حریم پل خواجو چه می‌شود؟ گفت: هنوز میراث فرهنگی واکنش رسمی به این دو ساختمان نشان نداده و اگر همان‌طور که شهردار منطقه سه گفته است، پروانه این ساختمان‌ها در سال ۹۰ و ۹۱ صادرشده، دیگر این ادارۀ میراث فرهنگی است که به‌عنوان حافظ اصلی منافع تاریخی شهر، باید ورود پیدا کند.

او یادآور شد: البته یگان حفاظت میراث فرهنگی باید فعال‌تر باشد و همان لحظه که چنین تخلف‌هایی شکل می‌گیرد وارد عمل شود. اکنون‌که دیگر این ساختمان‌ها تکمیل‌شده نیز تنها با شکایت میراث فرهنگی و گرفتن حکم قضایی می‌توان برخورد کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر اصفهان تصریح کرد: اعضای شورا پیگیر مسئله نقض حریم خواجو هستند و برای اصلاح طبقه مازاد بر طرح تفصیلیِ ساختمان در دست ‌ساخت نیز مخالفتی نمی‌بینند.

محمدی افزود: درخواست ما این است که این اضافه ساخت اصلاح شود و در مورد دو ساختمان دیگر نیز که دیگر از دسترس شهرداری خارج‌شده، میراث فرهنگی از طریق محاکم قضایی موضوع را پیگیری کند. به‌هرحال این ساختمان‌ها نیز یا اصلاح می‌شود یا توسط دولت برای مالکان تأمین خسارت می‌شود اما تحت هر شرایطی نباید میراث اصفهان شوخی گرفته شود و این موضوعی است که همه باید بدون هیچ مسامحه‌ای برای آن تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha