• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99101007691

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بی‌توجهی منجر به خیزش کرونا می‌شود

بی‌توجهی منجر به خیزش کرونا می‌شود

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تاکید کرد که کوچکترین اهمال و بی‌توجهی منجر به خیزش مجدد کروناویروس و افزایشی شدن آمار بیماری کووید۱۹ می‌شود.

مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۰ دی در دویست و سی و ششمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به خیز آهسته بیماری کووید۱۹ در فارس، گفت: با توجه به کاهش چشمگیر میزان ابتلا و بستری بیماران در سطح بیمارستان‌های استان، اکنون زمان بی توجهی و سهل انگاری در برابر کروناویروس نیست.

او با اشاره به دستاوردهای مطلوب فارس در مقابله با کروناویروس، اظهار کرد: با تلاش تیم‌های بهداشتی درمانی، اجرای طرح سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان، شاهد کاهش چشمگیر میزان موارد ابتلا و بستری بیماران در سطح بیمارستان‌های استان بودیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این امر را مرهون تلاش مسئولان اجرایی و مشارکت و همراهی مردم فارس دانست و با اشاره به خصوصیات این ویروس خطرناک و چرخش آن در جامعه گفت: هز زمان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد، خیز بیماری آغاز می‌شود.

لطفی هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را زمینه ساز موج جدید ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این امر به منزله بی اثر کردن تلاش کادر بهداشت و درمان و خدمات ایثارگرانه آنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فداکاری و ایثارگری شهدای مدافع سلامت که در جبهه سلامت و در راه خدمت به بیماران، جان خود را از دست دادند، بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پاس احترام به خون شهدای سلامت و از خودگذشتگی مدافعان سلامت تاکید کرد.

لطفی، استمرار وضعیت مطلوب کروناویروس در استان را تنها با همدلی، همکاری و مشارکت مردم با مجموعه سلامت میسر دانست و یادآور شد: تداوم وضعیت مناسب کرونا در استان، ملزم به جدی گرفتن ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. 

به گزارش ایسنا، طی ۲ هفته اخیر، روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و شمار بیماران بستری و بد حال نیازمند مراقبت‌های ویژه، کاهش داشته اما سرعت کاهش تعداد فوت شدگان کمتر بوده است.

متخصصان و کارشناسان همواره تاکید می‌کنند که شرایط کنونی جامعه کاملا شکننده بوده و هرگونه اهمال، کم توجهی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، خصوصا فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و پرهیز از برگزاری تجمعات، نشست‌ها و دورهمی‌ها، منجر به شکسته شدن مسیر کاهشی و افزایشی شدن آمار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha