• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99102418567
  • خبرنگار : 71452

رئیس جهاد دانشگاهی:

برای رسیدن به توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن نیازمند باور و اراده و برنامه هستیم

برای رسیدن به توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن نیازمند باور و اراده و برنامه هستیم

رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم رونمایی از سنگ بنای مرکز ملی نخستی سانان و مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان گفت: مجموعه‌ای که امروز از سنگ بنای آن رونمایی می‌شود، یکی از اقدامات بسیار مهم پژوهشگاه رویان است، هم برای اینکه کمک کند پژوهش‌های تحقیقاتی‌اش در اختیار مردم قرار بگیرد و هم در اختیار سایر موسسات و مراکز تحقیقاتی قرار بگیرد. براساس 40 سال فعالیت در جهاد دانشگاهی می‌گویم که واقعاً مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن نداریم و تنها به باور و اراده و برنامه در این حوزه نیاز داریم. همه ما حمایت می‌کنیم تا این مجموعه هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم که عصر امروز با حضور دکتر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین منطقه برگزار شد، ضمن تشکر از حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد:ایشان از سابقون حمایت از توانمندی داخلی در کشور هستند و افتخار دوستی با ایشان را از گذشته دور دارم و همیشه حامی جهاد دانشگاهی بوده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: برای دفاع از انقلاب و امنیت کشور، برای ایجاد رفاه برای مردم در اشکال مختلف آن، اعم از داشتن شغل عزت مند و آبرومند برای همه مردم با درآمد مناسب ، سلامت جسمی و روحی برای مردم، مسکن و آموزش، نیاز به اقتدار اقتصادی و دفاعی داریم، از سویی اقتدار دفاعی باید حتما بر تولید ملی ما متکی باشد و تولید ملی نیز باید متکی بر علم و پیشرفت های روزآمد خودمان باشد تا بتواند رقابت پذیری خود را حفظ کند.

دکتر طیبی افزود: امروزه در دنیا یکی از شاخص های اصلی توانمندی کشورها را توان کشور در توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن در تولید ثروت و قدرت برای کشور می دانند.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: البته معتقدیم که اداره یک جامعه علاوه بر علم و فناوری و ثروت ، باید بر پایه اخلاق و عدالت باشد تا بتواند سعادت دنیوی و اخروی را برای مردم تامین کند.

دکتر طیبی، توان شکوفا کردن استعدادهای مردم را دیگر شاخص توسعه کشورها دانست و گفت: خداوند استعداد را در اشکال گوناگون در مردم به ودیعه نهاده است. باید به روش درست، این استعدادها شناخته شده و در جهت شکوفا کردن آنها تلاش شود که البته یکی از عوامل بسیار موثر در شکوفا کردن استعدادها، خودباوری مردم است.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از مسائلی که در قبل از انقلاب و حتی در سال‌های جاری شاهد آن بوده و هستیم، این است که چون غربی‌ها ارزش توسعه علمی و فناورانه را در ایجاد قدرت و ثروت می‌دانند، همیشه در تلاش هستند که این حس خودباوری را به‌ویژه در جوامع تحت سلطه و کشورهای جهان سوم از بین ببرند.

وی تأکید کرد: از جمله اقداماتی که جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد مولود انقلاب اسلامی از سال 1359 انجام داده است، تلاش برای انجام کارهای شاخص علمی و فناورانه برای ایجاد خودباوری در مردم به ویژه نسل جوان و ایجاد غرور و عزت ملی است. پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی نیز  یکی از نمونه‌های موفق در حوزه پزشکی، توسعه علمی و فناورانه است.

دکتر طیبی گفت: مجموعه‌ای که امروز از سنگ بنای آن رونمایی می‌شود، یکی از اقدامات بسیار مهم پژوهشگاه رویان است، هم برای اینکه کمک کند پژوهش‌های تحقیقاتی‌اش در اختیار مردم قرار بگیرد و هم در اختیار سایر موسسات و مراکز تحقیقاتی قرار بگیرد. براساس 40 سال فعالیت در جهاد دانشگاهی می‌گویم که واقعاً مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن نداریم و تنها به باور و اراده و برنامه در این حوزه نیاز داریم. همه ما حمایت می‌کنیم تا این مجموعه هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

دکتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: خدا را شاکر هستیم که گام موثر دیگری را برادران جهاد دانشگاهی در راستای عزت آفرینی برای ملت عزیز و شریف ایران در راستای منویات مقام معظم رهبری و با مدیریت دکتر طیبی برداشته اند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز شاهد رونمایی از این اقدام بزرگ و ماندگار هستیم. پژوهشگاه رویان یکی از افتخارات ملت ایران است و امیدواریم روح مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که بنیانگذار پژوهشگاه رویان بودند و جان خود را در این راه تقدیم کردند، از باقیات الصالحات این کار بهره مند باشد.

وی تأکید کرد : آنچه برای ما امروز در کشور ضروری و حائز اهمیت است، این است که فرصت برای شکوفایی و توسعه مولفه های اقتدار ملی را فراهم کنیم . این فرصت سازی در راستای توسعه و اقتدار آفرینی برای کشور و شکوفایی علمی و فناوری است.

اسلامی با بیان اینکه مملکت ما از استعدادهای فراوانی برخوردار است، خاطر نشان کرد: جمعیت بااستعداد ما، جوانان تحصیلکرده دانشمند که در هر نقطه ای از جهان در مراکز پژوهشی حضور داشته باشند، باعث افتخار ایرانیان بوده و در تراز بالا توانسته اند مسئولیت علمی، پژوهشی و مدیریتی بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز که در کشورمان فرصت های توسعه نوین پژوهش های نوین و فناوری های مرز دانش را ظرفیت سازی می کنیم، طبیعی است که این نیروهای باارزش و پرافتخار در همین مراکز مشغول خدمت شوند و این سرمایه ها را به راحتی از دست نخواهیم داد.

وی با اشاره به ایجاد مرکز ملی نخستی سانان و مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان، تاکید کرد: کار بسیار باارزشی است و ان شاء الله خداوند متعال عنایت می فرمایند و با تلاش همکاران پژوهشگاه رویان و دستگاه های محلی، ما نیز در این مسیر کمک خواهیم کرد تا هرچه سریعتر این مرکز مهم و موثر در فرآیندهای نوین پژوهشی پژوهشگاه رویان احداث و به بهره برداری برسد تا کل جهان از ثمرات آن بهره مند شوند.

اسلامی خاطر نشان کرد: پژوهشگاه رویان امروز جزو افتخارات ذکرشده در رتبه بندی جهانی هم هست و تراز کشور را با دانشی که در سلول های بنیادی به دست آورده، ارتقا داده است و امیدوارم این ریل حرکت و مسیر پرافتخار، هر روز قوی تر و قدرتمندتر طی شود و ملت ایران به بالاترین تراز جایگاهی خود که شایسته آن است، پست پیدا کند و نسل آینده ما هم از آن بهره مند شوند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha