• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99103021733
  • خبرنگار : 50029

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس:

پژوهش‌سراها در شناسایی استعدادها موفق بوده‌اند

پژوهش‌سراها در شناسایی استعدادها موفق بوده‌اند

ایسنا/فارس مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس حضور ۱۵ هزار دانش آموز استان در جشنواره علمی و پژوهشی کشور را نشان از موفقیت پژوهش سراهای دانش آموزان در شناسایی و شکوفایی استعداد دانش آموزان عنوان کرد.

سیده معصومه دستغیب در آیین قدردانی از افتخارآفرینان پژوهش سراهای دانش آموزی فارس بیان کرد: حضور چشمگیر دانش آموزان فارس در جشنواره علمی و پژوهشی، نشان دهنده روحیه مثبت دانش آموزان و علاقه مندی به دانش و انجام پژوهش است.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، دستغیب افزود: رسالت آموزش و پرورش شناسایی و شکوفایی استعداد و ارتقا شایستگی‌های دانش آموزان و ایجاد شرایط و امکاناتی است که رشد و پرورش خلاقیت‌ها و ارتقا دانایی‌ها و توانایی‌های دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنها فراهم می‌کند که می‌توان گفت پژوهش سراهای دانش آموزی به خوبی از عهده این رسالت بزرگ آموزش و پرورش بر می‌آیند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه در این جشنواره، فارس در رشته ادبیات و علوم انسانی حائز بالاترین رتبه در کشور شده است، گفت: رتبه‌هایی که دانش آموزان در این رشته‌ها کسب کردند، معنادار است و باید مورد توجه برنامه‌ریزان آموزش و پرورش قرار گیرد.

او با تاکید بر لزوم  پژوهش محور شدن آموزش‌ها در آموزش و پرورش بیان کرد: برای تقویت پژوهش سراهای آموزش و پرورش، باید نگرش مدیران تصمیم گیرنده به موضوع پژوهش در آموزش و پرورش تغییر کند.

دستغیب افزود: باید بحث و گفتگوی علمی با هدایت مربیان، بین دانش آموزان رونق پیدا کند و تیم‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های مختلف ادبیات، نجوم، زیست شناسی، علوم انسانی، در تمام رشته‌ها تشکیل شود تا با  تشکیل جلسات متعدد علمی و گروهی و نشستوهایی که آنها بتوانند با هم گفتگو کنند تا نتایج خوبی بدست بیاید، اگر آموزش و پرورش بتواند از نتایج و یافته‌های نشست‌ها و انجمن‌های علمی دانش آموزان استفاده کند در این صورت می‌توانیم شاهد روحیه پرسشگری، شادابی و امید در  دانشآموزان باشیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس با تاکید بر هدایت دانش آموزان به سمت استقلال فکری، گفت: انجمن‌های دانش آموزی باید در راستای کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه تلاش کنند.

دستغیب ادامه داد: باید امیدوار باشیم پژوهش سراها به عنوان آغاز کننده علم و پژوهش در آموزش و پرورش و به دنبال آن در دانشگاه هستند و می‌توانند باعث نهادینه شدن فعالیتهای پژوهش محور در جامعه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.