• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99110402227
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

"دانش" به کمک گندمکاران کرمانشاه می‌آید

"دانش" به کمک گندمکاران کرمانشاه می‌آید

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه از آغاز اجرای پروژه افزایش بهره‌وری مزارع گندم استان با کمک روش‌های علمی خبر داد.

رمضان رویین تن در جلسه اجرای  پروژه ایجاد شبکه غیردولتی انتقال دانش در جهت افزایش بهره وری مزارع گندم استان کرمانشاه، اظهار کرد: افزایش بهره وری در تولید و انتقال دانش فنی به کشاورزان مهمترین اولویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان است.

رویین تن با بیان اینکه هم اکنون در برخی از کشورهای توسعه یافته سهم انتقال یافته‌های تحقیقاتی و دانش در تولید به 70 درصد هم می‌رسد، افزود: با وجود اینکه کشور ما  در تولید علم و دانش رتبه شانزدهم دنیا را دارد، ولی در انتقال یافته ها و بکارگیری دانش جایگاه 130 را کسب کرده که این موضوع ضرورت تغییر در روشهای موجود و استفاده از روش های علمی را در حوزه های مختلف و به ویژه در حوزه کشاورزی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه به کمک روش های علمی می توان افزایش تولید محصولی مثل گندم را در مزارع استان شاهد بود، گفت: علم و دانش به عنوان یکی از نهاده های مهم می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولیدات استان داشته باشد.

رویین‌تن سپس به ظرفیتهای قانونی و منابع انسانی سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه 58 مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی چند منظوره دارد که با حدود 400 نفر کارشناس صاحب فن در کنار مراکز جهاد کشاورزی دهستانها فعالیت می کنند و می‌توانند  اثرگذاری خود را از طریق  انتقال و اشاعه دانش فنی و روز دنیا در این پروژه اثبات کنند.

ذوالنوریان معاون برنامه ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز به عنوان طراح و پیشنهاد دهنده این پروژه عوامل موثر در شبکه و ماموریت هر کدام از گروه‌ها را توضیح داد و گفت: کشاورزی یک ضرورت است  و برای نیل به اهداف کشاورزی لازم است نهادهای اجتماعی، فنی وت خصصی کشاورزی در کنار هم قرار بگیریند، لذا سازمان نظام مهندسی با توجه به رسالتهای اصلی خود و بررسی شیوه های مختلف کاری اجرا شده تاکنون به این نتیجه رسیده که این پروژه را بصورت کاملا خصوصی و در قالب شبکه منتوری و ارتباط بین متخصصین حرفه ای، مربیان ارشد استان و با بکارگیری پتانسیل  مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی اجرا کند.

ذوالنوریان هدف از اجرای این پروژه که با  ورود به کشاورزی قراردادی و سهم بری دانش از تولید و با یک برنامه ریزی مدون پنجساله انجام خواهد شد را  افزایش عملکرد تولید گندم در مزارع آبی و دیم و تعمیم آن به سایر محصولات کشاورزی استان عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha