• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99111309716
  • خبرنگار : 71605

کرملین: به اظهارات آمریکا در مورد تجمعات روسیه توجه نمی کنیم

کرملین: به اظهارات آمریکا در مورد تجمعات روسیه توجه نمی کنیم

"دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کرملین گفت: روسیه اظهارات واشنگتن در مورد تجمعات بدون مجوز حال حاضر در روسیه را مورد توجه قرار نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، روز یکشنبه "ربکا راس"، سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه از مسکو خواست با توجه به بازداشت‌ها در تجمعات، به تعهدات بین‌المللی حقوق بشر احترام بگذارد.

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر آنکه کرملین در مورد اظهارات آمریکا چه فکر می‌کند، گفت: در مورد اظهارات نمایندگان آمریکا درباره کشور ما و تجمعات غیرمجاز که در روسیه اتفاق افتاد، بار دیگر می‌گویم ما اظهارات آمریکایی‌ها در مورد این مسئله را مدنظر قرار نمی‌دهیم. ما این کار را نخواهیم کرد.

سخنگوی کرملین یادآور شد: تجمعات غیرمجاز روز یکشنبه در بسیاری شهرهای اروپایی اتفاق افتاد. این رویدادها هنوز در بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوع است... بنابراین متأسفانه یکشنبه روز نسبتاً شلوغی برای عوامل نیروی انتظامی در بسیاری کشورهای اروپایی بود. آن‌ها باید سخت کار می‌کردند تا نظم و قانون را در کنار بهداشت و اپیدمی تضمین کنند.
کرملین: خشونت علیه پلیس در تجمعات غیرمجاز پذیرفته نمی‌شود

پسکوف اظهار کرد: خشونت علیه مأموران نیروی انتظامی در تجمعات غیرمجاز پذیرفتنی نیست و هیچ گفت‌وگویی با زورگویان وجود ندارد.

سخنگوی کرملین تصریح کرد: تعداد نسبتاً زیادی اوباش و آشوب‌گر هستند که رفتار نسبتاً وحشیانه‌ای با مأموران نیروی انتظامی داشتند که این پذیرفتنی نیست. به همین خاطر است که پلیس دست به عمل می‌زند و اقدامات خاصی انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: گفت‌وگویی با اوباش و زورگویان نمی‌تواند انجام شود و در شرایط آن‌ها قانون باید با تمام سخت‌گیری خود اعمال شود.

پسکوف گفت: هر پرونده، جایی که شرکت‌کننده در تجمع غیرقانونی دچار جراحت شده، باید با معیارهای خود مورد بررسی قرار گیرد. پلیس به تحریکات با قدرت و از طریق قانون جواب می‌دهد.

وی در پایان گفت: اقدامات خشن پلیس باید در زمینه دلایلی که برای انجام آن اقدامات داشتند، در نظر گرفته شود.

کرملین: تاریخ دقیق ملاقات پوتین و ماکرون معین نشده است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: هنوز برای تاریخ‌ دقیق ملاقات حضوری "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه و "امانوئل ماکرون"، همتای فرانسوی وی تصمیم‌گیری نشده است.

"پیر لوی"، سفیر فرانسه به RIA Novosti، خبرگزاری بین‌المللی روسیه گفت امکان سفر ماکرون به روسیه تحت بررسی است. رئیس جمهور فرانسه قرار بود بهار گذشته به مسکو سفر کند، اما این سفر باید به خاطر ویروس کرونا به تعویق می‌افتاد.

پسکوف به خبرنگاران در مورد احتمال ملاقات این دو گفت: هنوز تاریخ‌ مشخصی تعیین نشده،  اما می‌دانید که پوتین و ماکرون فعالانه درگیر گفت‌وگو هستند.

وی گفت: در طول سال گذشته این گفت‌وگو تلفنی بوده اما این موضوع بر اصل گفت‌وگو تأثیری نداشته است. ما همیشه حضوری ملاقات نمی‌کنیم، اما در مورد همه‌چیز صحبت می‌کنیم. این رابطه‌ای است که ارزش بالایی برای آن قائل هستیم. و رئیس جمهوران روسیه و فرانسه در واقع بیش از یک بار در مورد ضرورت ملاقات حضوری صحبت کرده‌اند. آن‌ها موافقت کردند که به محض مساعد شدن کم و بیش شرایط، حضوری ملاقات کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha