• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99122015227
  • خبرنگار : 71605

دموکرات ارشد سنا: بایدن باید در خروج سربازان از افغانستان تجدیدنظر کند

دموکرات ارشد سنا: بایدن باید در خروج سربازان از افغانستان تجدیدنظر کند

سناتور باب منندز، رئیس جدید کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به خبرنگاران گفت که موعد اول مه برای خروج سربازان آمریکا از افغانستان قطعاً نیازمند تجدیدنظر است چرا که طالبان بخش خود از توافق را محقق نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، وی گفت: من بسیار نگران دوام روند صلح در افغانستان هستم.

به نظر می‌رسد نظرات روز سه‌شنبه منندز، احساساتی است که پیش از جلسه ۳ مارس کمیته روابط خارجی سنا در مورد نامزدهای وزارت امور خارجه بروز داده شده است. ‌

رئیس کمیته روابط خارجی سنا خاطرنشان کرد: طالبان آشکارا به تعهدات خود تحت توافق ۲۹ فوریه پایبند نیست و آینده امنیت و حکومت افغانستان را زیر سؤال می‌برد. ما نیازمند توجه متمرکز سطح بالا از سمت وزارت خارجه هستیم.

ادامه مخالفت این قانون‌گذار با ضرب‌الاجل اول مه، اندکی پس از آن مطرح می‌شود که "عبدالله عبدالله"، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، نامه امضا شده توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را مورد تأیید قرار داد. این نامه گویا هفته گذشته دو روز قبل از سفر زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان، به منندز و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تحویل داده شده است.

بلینکن ظاهراً به رئیس جمهور افغانستان گفته بود که آمریکا در حال "بررسی خروج کامل نیروها تا ۱ مه همزمان با در نظر گرفتن گزینه‌های دیگر است" و همچنین خواستار برگزاری نشستی در سطوح عالی، طی هفته‌های آتی شده بود.

نامه بلینکن بر این تأکید داشت که آمریکا به تلاش‌های دموکراتیک برای پیشبرد اساسی و سریع امور به سمت یک توافق و آتش‌بس دائم و فراگیر، ادامه می‌دهد.                                             

بسیاری از منتقدان خروج نیروهای آمریکایی، اظهار کرده‌اند که نیروی تحت هدایت آمریکا باید در افغانستان باقی بماند تا تضمین دهد طالبان در افغانستان دستاوردهای ارضی نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha