• پایگاه‌های اطلاع‌رسانی

  • پرتال امام خمینی (ره)
  • سایت مقام معظم رهبری
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت مجلس شورای اسلامی
  • سایت قوه قضاییه
  • سایت شورای نگهبان
  • سایت جهاد دانشگاهی
  • خبرگزاری‌ها

  • آنا
  • ایلنا
  • ایکنا
  • ایرنا
  • تسنیم
  • تابناک
  • دفاع مقدس
  • سینا پرس
  • شانا
  • قرآنی
  • موج
  • واحد مرکزی خبر
  • هنر آنلاین
  • دانشگاه‌ها

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • روزنامه‌ها

  • آفرینش
  • اطلاعات
  • جمهوری اسلامی
  • خراسان
  • رسالت
  • مردم‌سالاری

isna header

  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۸
  • GMT 13:48

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • استان‌ها
  • English

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۸
  • GMT 13:48

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • استان‌ها
  • English

"ما هم مقصریم" پل‌های بدون عابر

پوریا پاکیزه
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹

وجود پل‌های عابر پیاده در خیابان‌ها اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان بوجود می‌آورد اما با وجود این مسأله، شاهد عدم استقبال مردم از این معابر امن عبور و مرور هستیم. پل‌های عابر پیاده برای ایجاد معبری امن عبور و مرور عابرین پیاده از عرض خیابان‌ها ساخته می‌شود اما در عمل شاهد بلااستفاده بودن این پل‌ها هستیم.تنبلی، طولانی شدن مسیر، نبود آموزش و فرهنگدرست عبور از خیابان، ناآگاهی، مکان یابی نادرست، پله‌های زیاد و خرابی مداوم پله‌های برقی، استاندارد نبودن پل‌ها و ... همه دلایلی است که شهروندان برای استفاده نکردن از پل عابر پیاده مطرح می‌کنند، غافل از اینکه پل عابر پیاده معبری امن برای عبور از خیابان محسوب می‌شود. عبور از خیابان درست زیر پل و حتی پرش از روی نرده‌های آن محدوده، در واقع فریاد جاهلیت است. در گذشته دغدغه مسئولان عبور مردم از خط عابر پیاده بود و امروز عبور از پل‌های عابر پیاده. پل‌هایی که بیشتر زینت شهر محسوب می‌شوند تا گذرگاهی برای ایمنی و حفظ جان مردم. البته با توجه به این‌که استفاده از پله برای افراد سالخورده، کودکان و بیماران مشکل است، مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده در سطح شهر یکی از ضرورت‌های امروز مدیریت شهری بشمار می‌رود. با رشد روز افزون جمعیت و شمار خودروها در شهرها، برای افزایش ایمنی عابرین هم‌چنین جلوگیری از بروز مشکلات عبور و مرور خودروها باید فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده در میان مردم نهادینه شود.
 

  • پل‌های عابر پیاده برای ایجاد معبری امن عبور و مرور عابرین پیاده از عرض خیابان‌ها ساخته می‌شود اما در عمل شاهد بلااستفاده بودن این پل‌ها هستیم - سعیدیه همدان
  • در این راستا کمپین‌هایی را با عنوان پل‌های شهر را بدون استفاده نگذاریم و پل هوایی بلند است اما سر جونت کوتاه نیا، راه‌اندازی شده است - بلوار شهید رجایی همدان
  • مکانیزه نبودن پل هوایی باعث ایجاد مشکل برای کودکان، افراد مسن، معلولان، بیماران و ... می‌شود و این خود دلیلی برای بلا استفاده ماندن پل‌هاست - بلوار بدیع الزمان همدان
  • وجود پل‌های عابر پیاده در خیابان‌ها اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان بوجود می‌آورد اما با وجود این مسأله، شاهد عدم استقبال مردم از این معابر امن عبور و مرور هستیم - سعیدیه همدان
  • در کشورهای توسعه‌یافته که رفتارهای ترافیکی را یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی می‌دانند، از سنین کم با فرهنگسازی روی این مسأله سرمایه‌گذاری می‌کنند - بلوار شهید رجایی همدان
  • نداشتن آگاهی و نبود آموزش‌های مناسب برای شهروندان از کودکی تا بزرگسالی نسبت به استفاده از پل‌های عابر پیاده به‌عنوان یکی از امکانات و ابزارهای ایمن در تردد سطح شهر است - بلوار شهید رجایی همدان
  • یکی از مواردی که باید در تبلیغات خصوصاً در پل‌های عابر پیاده مورد توجه قرار گیرد، موضوع پیام‌های آموزشی و فرهنگسازی در حوزه مدیریت شهری است - بلوار مطهری همدان
  • مکانیزه نبودن پل هوایی باعث ایجاد مشکل برای کودکان، افراد مسن، معلولان، بیماران و ... می‌شود و این خود دلیلی برای بلا استفاده ماندن پل‌هاست - بلوار مطهری همدان
  • یکی از عللی که شهروندان کمتر از پل هوایی استفاده می‌کنند این است که گمان می‌کنند در هنگام استفاده از پل‌های هوایی زمان طولانی‌تری برای عبور و مرور سپری می‌شود - بلوار بدیع الزمان همدان
  • 50 تا 70 درصد مشکلات ترافیکی شهر مربوط به عابرانی است که هنگام عبور از عرض خیابان توجه کافی را ندارند. یکی از علل این امر آگاه نبودن افراد به قوانین است - سعیدیه همدان
  • با رشد روز افزون جمعیت و شمار خودروها در سطح شهرها، برای افزایش ایمنی عابرین هم‌چنین جلوگیری از بروز مشکلات عبور و مرور خودروها باید فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده در میان مردم نهادینه شود - بلوار شهید رجایی همدان
  • یکی از عللی که شهروندان کمتر از پل هوایی استفاده می‌کنند این است که گمان می‌کنند در هنگام استفاده از پل‌های هوایی زمان طولانی‌تری برای عبور و مرور سپری می‌شود. در صورتی که این یک باور غلط است، چون افرادی که از زیر پل استفاده می‌کنند به‌علت نگرانی و اضطراب ناشی از عبور خیابان زمان بیشتری را از دست می‌دهند - بلوار شهید رجایی همدان
  • اطلاع‌رسانی از طریق رسانه، کانال‌های تخصصی در فضای مجازی، اجرای پیام‌های آموزشی در تلویزیون شهری هم‌چنین نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی پل‌های هوایی از راه‌های مناسب برای فرهنگسازی و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در جهت اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان است - بلوار شهید رجایی همدان
  • باید همه کاربران ترافیکی چه در مقام راننده، سرنشین و عابر، وظایف خود را بدانند و آن را رعایت کنند تا یک ترافیک منظم و ایمن برای شهر داشته باشیم- بلوار بدیع الزمان همدان
  • استفاده از پل‌ها تا حدی به میزان ریسک‌پذیری عابرین بستگی دارد. گاهی به کرات دیده می‌شود در مکان‌هایی که مانع قرار داده شده نیز افرادی هستند که از روی مانع عبور می‌کنند - بلوار شهید رجایی همدان
  • در ایران افراد کمی از پل‌ها استفاده می‌کنند و علل مختلفی دارد. در زمانی که سرعت معبر بالا است و حجم رفت و آمد ماشین‌ها زیاد است، عابرین پیاده به‌علت احساس خطری که می‌کنند بیش‌تر از پل‌ها استفاده می‌کند و عکس این موضوع نیز صادق است - بلوار بدیع الزمان همدان
  • با مکانیزه کردن پل‌ها شماری از افراد ترغیب می‌شوند، اما با وجود این باز هم افرادی هستند که از عرض خیابان تردد می‌کنند - سعیدیه همدان
  • یکی از عللی که شهروندان کمتر از پل هوایی استفاده می‌کنند این است که گمان می‌کنند در هنگام استفاده از پل‌های هوایی زمان طولانی‌تری برای عبور و مرور سپری می‌شود - بلوار بدیع الزمان همدان
  • نداشتن آگاهی و نبود آموزش‌های مناسب برای شهروندان از کودکی تا بزرگسالی نسبت به استفاده از پل‌های عابر پیاده به‌عنوان یکی از امکانات و ابزارهای ایمن در تردد سطح شهر است - بلوار شهید رجایی همدان
  • اقداماتی مانند ایجاد موانع فیزیکی و مکانیزه کردن پل‌ها و آموزش‌هایی در جهت هدایت عابر به استفاده از پل‌ها انجام شده اما این اقدامات در کوتاه مدت ممکن است مثمرالثمر واقع نشود - چهارراه سعیدیه همدان
  • استفاده از پل‌ها تا حدی به میزان ریسک‌پذیری عابرین بستگی دارد. گاهی به کرات دیده می‌شود در مکان‌هایی که مانع قرار داده شده نیز افرادی هستند که از روی مانع عبور می‌کنند - بلوار شهید رجایی همدان
  • اقداماتی مانند ایجاد موانع فیزیکی و مکانیزه کردن پل‌ها و آموزش‌هایی در جهت هدایت عابر به استفاده از پل‌ها انجام شده اما این اقدامات در کوتاه مدت ممکن است مثمرالثمر واقع نشود - چهارراه سعیدیه همدان
  • در کشورهای توسعه‌یافته که رفتارهای ترافیکی را یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی می‌دانند، از سنین کم با فرهنگسازی روی این مسأله سرمایه‌گذاری می‌کنند - بلوار بعثت همدان
  • استفاده از پل‌ها تا حدی به میزان ریسک‌پذیری عابرین بستگی دارد. گاهی به کرات دیده می‌شود در مکان‌هایی که مانع قرار داده شده نیز افرادی هستند که از روی مانع عبور می‌کنند - بلوار شهید رجایی همدان
  • 50 تا 70 درصد مشکلات ترافیکی شهر مربوط به عابری است که هنگام عبور از عرض خیابان توجه کافی را ندارند. یکی از علل این امر آگاه نبودن افراد به قوانین است - سعیدیه همدان
  • باوجود پل‌های عابر پیاده در خیابان‌ها اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان بوجود می‌آورد اما با وجود این مسأله، شاهد عدم استقبال مردم از این معابر امن عبور و مرور هستیم - سعیدیه همدان
  • نداشتن آگاهی و نبود آموزش‌های مناسب برای شهروندان از کودکی تا بزرگسالی نسبت به استفاده از پل‌های عابر پیاده به‌عنوان یکی از امکانات و ابزارهای ایمن در تردد سطح شهر است - بلوار شهید رجایی همدان
  • مکانیزه نبودن پل هوایی باعث ایجاد مشکل برای کودکان، افراد مسن، معلولان، بیماران و ... می‌شود و این خود دلیلی برای بلا استفاده ماندن پل‌هاست - بلوار مطهری همدان
  • دبیر عبدالواحد میرزازاده
  • پل عابر پیاده
  • عابر پياده
  • حقوق شهروندی
  • "همه ما مقصریم"

اخبار مرتبط

  • "ما هم مقصریم"

    پارک ممنوع!

  • "ما هم مقصریم"

    جا مانده از «انتخابات»

  • مدیران خودرو

لینکستان

    رزرو هتل مشهد جمینجا خرید سی پی لیفت صورت با نخ بلیط اتوبوس دانلود آهنگ خرید سرور مجازی پهنای باند اختصاصی بوکینگ گوسفند زنده تجهیزات پزشکی بررسی علت بیماری‌ ها بهترین جراح بینی بلیط هواپیما ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی دوره آنلاین زبان ثبت شرکت بلیط استانبول به تهران رزرو هتل بلیط هواپیما خارجی ویزای دبی تور طراحی سایت آهنگ جدید ایرانی کلاس تیزهوشان ششم تور قبرس شمالی پارتیشن شیشه‌ ای ساخت پرسشنامه آنلاین نوبت‌دهی آنلاین پزشکان پهنای باند اختصاصی رتبه‌ بندی شرکت متخصص گوش و حلق و بینی طراحی سایت شرکتی تابان شهر چاپ تصفیه آب خانگی خرید سی‌ پی کالاف ساندویچ پانل خرید سی‌ پی
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
ISNA
  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
علمی و دانشگاهی
  • علم
  • پژوهش
  • فناوری
  • جهاد دانشگاهی
  • هوش مصنوعی
  • آموزش
  • صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • دانش‌بنیان‌ها
  • پیشرفت
  • rubika-icon
  • eitaa-icon
  • bale-icon
  • soroush-icon
  • telegram-icon
  • youtube-icon
  • x-icon
  • instagram-icon
  • rss-icon
  • aparat-icon
Nastooh Logoنرم‌افزار تحریریهٔ نستوه
© 2025 Iranian Students' News Agency. All rights reserved