مراسم سنتی سیاه پوشان و تربت خوران در جهت اهتمام به ادب حسینی شامگاه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ همزمان با آغاز دهه اول محرم با حضور عاشقان و دلدادگان حسینی در بین الحرمین موکب عزیزم حسین (ع) شیراز برگزار شد. در این آیین سنتنی به احترام شروع دهه محرم و حضرت اباعبدالله حسین کودکان،جوانان و مردان لباس های مشکی خود را توسط پیرغلام دلسوخته امام حسین علیه السلام ،حجت الاسلام والمسلمین فصیحی به تن میکنند.