علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ با هدف حضور در برنامه‌های آموزشی و عمرانی وارد خراسان جنوبی شد. کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه «ایران» در شهرک امام علی(ع) بیرجند، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و حضور در آیین افتتاح دومین مدرسه مرحوم پروفسور داریوش گنجی در بیرجند از جمله برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش به استان بود.