آیین عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شامگاه دوشنبه شب هشتم ماه محرم، با حضور پرشور و گسترده بومیان و عراقی های مقیم کیش و عزاداران و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) در حسینیه ماتم‌الزهرا(س) کیش برگزار شد. در این مراسم معنوی، با برپایی علم و اجرای آیین‌های سنتی، سنج و دمام زنی فضای حسینیه آکنده از حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) شد و حاضران با نوای مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت، یاد و قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش را گرامی داشتند. این مراسم با استقبال چشمگیر عزاداران و مشارکت عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) همراه بود و در فضایی معنوی و سرشار از شور حسینی، تا ساعات پایانی شب ادامه یافت.