عزاخانه‌ی حسین بردشیری(حسین حسنعلی) یکی از قدیمی‌ترین عزاخانه‌های امام حسین (ع) در شهر کرمان است.این خانه تاریخی متعلق به حسین بردشیری(حسین حسنعلی) از تجار کرمان و ملاکان شهر شهداد است که در دوران پهلوی اول بنا شده و از آن زمان تاکنون مجلس عزای سیدالشهدا امام حسین(ع) در دهه اول محرم به‌صورت رسمی از سال ۱۳۲۷ در این خانه برگزار می‌شود و پس از مرحوم بردشیری همسر ایشان متولی برگزاری مراسم بود. حسینعلی بردشیری فرزندی نداشت و پس از ایشان این مجلس از محل درآمد موقوفات واقف در بازار کرمان برپا می‌شود. خانه «بَردشیری» که در دهه ۲۰ هجری شمسی وقف شده است، در کوچه ۲۸ خیابان شریعتی کرمان(محله قدمگاه) قرار گرفته و در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این خانه قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد  احتمالاً در طول سالیان و در بازسازی دستخوش تغییرات شده است. این خانه نیز به سبک خانه‌های قدیمی پس از گذشتن از راهرویی کوچک ما را به حیاطی نسبتاً بزرگ می‌رساند. اتاق‌ها دور تا دور حیاط را احاطه کرده‌اند و خیمه عزا سراسر حیاط را پوشانده است.