تعزیه حسینیه اعظم برغان با قدمت بیش از ۵۰۰ سال، بعنوان یکی از قدیمیترین آیینهای عزاداری این شهر، در روز سهشنبه ۲ تیر ۱۴۰۵، همزمان روز هشتم ماه محرم، برگزار شد. حسینیه اعظم برغان در سال ۹۳۱ هجری قمری و در زمان شاه طهماسب صفوی بنا شده است و از همان ابتدا محل برگزاری مراسم عزاداری و شبیه خوانی بوده است. قدمت مراسم تعزیه خوانی در این حسینیه به ۵۷۸ سال می رسد. امسال نیز طبق روال سال های گذشته از اول محرم به مدت ۱۳ روز در این حسینیه مراسم تعزیه برگزار میگردد.