در آیین سنتی چهل منبر که هرساله در روز تاسوعای حسینی در خرم‌آباد برگزار می‌گردد زنان خرم‌آبادی به یاد اسارت حضرت زینب (س)، با پای برهنه و با نقابی بر صورت، حرکت کرده و چهل شمع در خانه‌هایی که درب آنها باز است، روشن می‌کنند. به خانه‌هایی که شمع در آنها روشن می‌شود، منبر گفته می‌شود. امسال نیز در روز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ این مراسم سنتی با حضور گسترده عزادارن برگزار شد.