مراسم تابوتگردانی «دوراهی ایسینی» بندرعباس در شب عاشورا، مصادف با ۴ تیر ۱۴۰۵. در این آیین، عزاداران با تشییع تابوتهای نمادین شهدای کربلا و نواختنِ حماسی دمام و سنج، ارادت عمیق خود را به ساحت اهلبیت به تصویر میکشند. این تجمع باشکوه که نمادی از اتحاد و همدلی مردم هرمزگان است، یکی از خاصترین و دیدنیترین آیینهای عزاداری در جنوب ایران به شمار میرود.