روستای گنجه شهرستان رودبار در صد سال گذشته دوبار بر اثر زلزله تخریب شده و به مکان دیگری انتقال پیدا کرده با این وجود مردم روستا هر ساله روز عاشورا با علم های سبزشان بعد از پیمایش یک مسیر طولانی و سخت کوهستانی بر سر خرابههای زلزله و مزار کشته شدگانشان حضور پیداکرده و عزاداری میکنند.