آیین سنتی تعزیه‌خوانی روز دوازدهم محرم، شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ با حضور پرشور عزاداران، پیشکسوتان تعزیه و جمعی از زائران و مجاوران در حسینیه کرمانی‌های مشهد برگزار شد. آیینی که با قدمتی بیش از یک قرن، همچنان به شیوه اصیل شبیه‌خوانی اجرا می‌شود و به عنوان یکی از شاخص‌ترین مراسم تعزیه در مشهد روایتگر بخشی از وقایع و مصائب پس از واقعه عاشورا و تداوم سنت‌های کهن عزاداری در این شهر است.