• پایگاه‌های اطلاع‌رسانی

  • پرتال امام خمینی (ره)
  • سایت مقام معظم رهبری
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت مجلس شورای اسلامی
  • سایت قوه قضاییه
  • سایت شورای نگهبان
  • سایت جهاد دانشگاهی
  • خبرگزاری‌ها

  • آنا
  • ایلنا
  • ایکنا
  • ایرنا
  • تسنیم
  • تابناک
  • دفاع مقدس
  • سینا پرس
  • شانا
  • قرآنی
  • موج
  • واحد مرکزی خبر
  • هنر آنلاین
  • دانشگاه‌ها

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • روزنامه‌ها

  • آفرینش
  • اطلاعات
  • جمهوری اسلامی
  • خراسان
  • رسالت
  • مردم‌سالاری

isna header

  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • جمعه ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۷
  • GMT 16:47

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • استان‌ها
  • English

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • جمعه ۲۰ تیر ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۷
  • GMT 16:47

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • استان‌ها
  • English

جایی برای دوچرخه‌ها نیست

مهدی معتمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴

توسعه حمل و نقل انسانی (دوچرخه سواری و پیاده‌روی) طی سال‌های گذشته مورد توجه مدیریت شهری کشورهای مختلف جهان، از جمله کشور ما قرار گرفته و برای عملیاتی شدن این موضوع اقدام به احداث مسیرهایی خاص با عنوان پیاده‌راه و یا مسیرهای خاص دوچرخه کرده‌اند، چرا که چگونگی تردد آسان و استفاده از وسایل حمل و نقل درون شهری امروزه به یکی از معضلات بزرگ شهرها تبدیل شده تا جایی که مشکلات موجود در آلودگی‌های زیست محیطی، ترافیک و ده‌ها مشکل دیگر را برای شهروندان به همراه داشته است.

به گفته‌ مدیر سازمان حمل و نقل و ترافیک قزوین «در طرح جامع قزوین تا افق سال ۱۴۰۰ احداث ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دیده شده که تاکنون ۴۵.۵ کیلومتر آن در معابر شهر به بهره‌برداری رسیده است». در نظر داشته باشیم که استفاده از دوچرخه در مسیرهای ویژه، ضمن فرآهم آوردن آسایش و امنیت خاطر برای دوچرخه‌سوار، به رفع مشکلات ترافیکی و کاهش آلایندگی‌ها نیز کمک می‌کند. این روزها تب‌وتاب دوچرخه سواری بسیار داغ شده و به دنبال آن نیز کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو نیز به راه افتاده است، کارشناسان توپوگرافی معتقدند قزوین یکی از مناسب‌ترین شهرهای کشور برای دوچرخه‌سواری است اما متاسفانه با نبود بستر سازی فرهنگی و آموزش مناسب، مسیر ویژه‌ دوچرخه به مسیری برای پیاده‌روی، تجمع دست‌فروشان و به جولانگاهی برای موتورسواران تبدیل شده ضمن اینکه عدم امکان اتصال مسیرهای دوچرخه در تقاطع‌ها از دیگر معضلات دوچرخه سواری در مسیرهای ویژه‌ی دوچره سواری در این شهر است.

  • یکی از معضلات مهم مسیرهای ویژه‌ی دوچرخه، عبور و مرور بی قاعده موتورسواران است
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان بلوار مدرس قزوین که با مانع مسدود شده
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان خیام قزوین که توسط عابرین پیاده اشغال شده است.
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان عدل قزوین که توسط خودرو مسدود شده است.
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان بوعلی قزوین که توسط عابرین پیاده اشغال شده
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان بلوار مدرس قزوین که توسط خودرو مسدود شده
  • وجود چاله‌ی خطرناک در امتداد مسیر دوچرخه در خیابان بلوار مدرس قزوین بدون هیچگونه علائم راهنمایی
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان فردوسی قزوین که توسط عابر پیاده اشغال شده
  • مسدود شدن مسیر ویژه‌ی دوچرخه سواری در خیابان خیام قزوین
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان فردوسی قزوین که توسط موتورسواران اشغال شده
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان خیام قزوین که توسط عابر پیاده اشغال شده
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان خیام قزوین که توسط دستفروش‌ها اشغال شده
  • عبور و مرور بی قاعده موتورسواران در مسیر ویژه دوچرخه در قزوین
  • عبور موتورسواران در مسیر ویژه‌ی دوچرخه در قزوین
  • مسدود بودن مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان خیام قزوین توسط داربست‌های ساختمانی
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان خیام قزوین که توسط عابرین پیاده اشغال شده
  • پارک کردن خودرو در مسیرهای ویژه‌ی دوجرخه یکی از معضلات مهم دوچرخه سواری در شهر قزوین است.
  • مسدود بودن مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان مدرس قزوین توسط خودروهای پارک شده
  • مسدود بودن مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان مدرس قزوین توسط خودروهای یک نمایشگاه ماشین
  • عبور و مرور بی قاعده موتورسواران در مسیر ویژه دوچرخه در خیابان خیام قزوین
  • مسدود بودن مسیر ویژه‌ی دوچرخه در خیابان مدرس
  • مسیر ویژه‌ی دوچرخه در جاده سلامت قزوین که توسط دستفروش‌ها اشغال شده
  • یکی از مسیرهای ویژهي دوچرخه سواری در خیابان خیام قزوین
  • دبیر عبدالواحد میرزازاده
  • مسیر ویژه دوچرخه
  • قزوين
  • دوچرخه سواری
  • مهدی معتمد
  • استانی-عکس
  • مدیران خودرو

لینکستان

    رزرو هتل مشهد جمینجا خرید سی پی لیفت صورت با نخ بلیط اتوبوس دانلود آهنگ خرید سرور مجازی پهنای باند اختصاصی بوکینگ گوسفند زنده تجهیزات پزشکی بررسی علت بیماری‌ ها بهترین جراح بینی بلیط هواپیما ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی دوره آنلاین زبان ثبت شرکت بلیط استانبول به تهران رزرو هتل بلیط هواپیما خارجی ویزای دبی تور طراحی سایت آهنگ جدید ایرانی کلاس تیزهوشان ششم تور قبرس شمالی پارتیشن شیشه‌ ای ساخت پرسشنامه آنلاین نوبت‌دهی آنلاین پزشکان پهنای باند اختصاصی رتبه‌ بندی شرکت متخصص گوش و حلق و بینی طراحی سایت شرکتی تابان شهر چاپ تصفیه آب خانگی خرید سی‌ پی کالاف ساندویچ پانل خرید سی‌ پی
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
ISNA
  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
علمی و دانشگاهی
  • علم
  • پژوهش
  • فناوری
  • جهاد دانشگاهی
  • هوش مصنوعی
  • آموزش
  • صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • دانش‌بنیان‌ها
  • پیشرفت
  • rubika-icon
  • eitaa-icon
  • bale-icon
  • soroush-icon
  • telegram-icon
  • youtube-icon
  • x-icon
  • instagram-icon
  • rss-icon
  • aparat-icon
Nastooh Logoنرم‌افزار تحریریهٔ نستوه
© 2025 Iranian Students' News Agency. All rights reserved