• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 00062150458
  • منبع : نمایندگی سمنان

فقط یک درصد اراضی سمنان کاداستر ندارند

فقط یک درصد اراضی سمنان کاداستر ندارند

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از پیشرفت ۹۹ درصدی کاداستر اراضی ملی و اخذ سند تک‌برگی در شهرستان سمنان خبر داد.

محمدعلی رضایی ۱۶ بهمن ماه در جمع مدیران منابع طبیعی این استان اظهار کرد: تثبیت مالکیت دولت با اخذ بالغ بر ۹۹ درصد اراضی ملی شهرستان سمنان، سند کاداستر(سند تک برگی) انجام شد.

وی افزود: از مساحت یک میلیون و صد و پنج هزار هکتار  فقط ۱۵ هزار هکتار که جدیداً تشخیص و آگهی شده است سند تک‌برگی اخذ نشده که پس از اتمام مهلت قانونی آگهی سند این اراضی نیز اخذ خواهد شد.

رضایی ادامه داد: اسناد کاداستری دارای اهمیت زیادی در کاهش دعاوی از جمله شفافیت در نظام ملکی کشور، تعیین نقشه دقیق اراضی با کاربردی های مختلف، راهگشا در اختلافات ملکی به دلیل نقشه دقیق کاداستری، تعیین دقیق حد و مرز قطعات در نقشه کاداستر، تعیین محدوده اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری، کاهش اختلافات با مجاورین است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از مردم درخواست کرد: با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل‌ها،مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کرده و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی ، مرتعی و اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی افزود: قانون جامع حدنگار (کاداستر) در سال ۱۳۹۳ با هدف مبارزه با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و حفظ بیت المال و منافع دولت در مجلس تصویب شد.

وی ادامه داد: این قانون،مجموعه فعالیت‌های تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهایی و به روز رسانی آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha