• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400012312267
  • خبرنگار : 71424

رصد یادگیری دانش آموزان عشایری و روستایی/ ۶۴ منطقه محروم در اولویت بهبود شاخص‌های عدالت آموزشی

رصد یادگیری دانش آموزان عشایری و روستایی/ ۶۴ منطقه محروم در اولویت بهبود شاخص‌های عدالت آموزشی

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند آموزش در مدارس روستایی و عشایری اظهار کرد: عمده آموزش ها در این مناطق حضوری بوده و رصد یادگیری حاکی از تثبیت یادگیری در دانش آموزان روستایی و عشایری در سال تحصیلی جاری است.

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند آموزش در مناطق روستایی و عشایری اظهار کرد: خوشبختانه میزان یادگیری دانش آموزان در مناطق عشایری بیشتر از دانش‌آموزانی بوده است که آموزش مجازی را دنبال کردند زیرا آنها به صورت حضوری آموزش دیدند و توانستند در کلاس درس شرکت کنند.

وی افزود: آموزش اغلب دانش آموزان در مناطق عشایری حضوری بود زیرا تعدادشان اندک و از کانون کرونا دور بودند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر طرحی تحت عنوان رصد یادگیری را در دست انجام داریم و نتایج نشان می دهد که تا کنون یادگیری تثبیت شده است گفت: از آنجا که معلم سرکلاس بوده و مدارس دایر بودند، یادگیری بهتری اتفاق افتاده است.

سیفی ادامه داد: آموزش در مدارس روستایی هم همینطور بود. به هرحال به علت اینکه زیرساخت های اینترنتی در همه مناطق روستایی مهیا نیست و دانش آموزان امکانات لازم را در اختیار نداشتند، عمدتا آموزش به صورت حضوری تداوم یافته و از روش‌های دیگری مانند توزیع درسنامه‌ها و آموزش تلویزیونی نیز استفاده شده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین روند اجرای نهضت «نصیب آموزشی» که بر اساس آن قرار است در گام اول، دو منطقه در هر استان که نیازمند بهبود شاخص‌های عدالت آموزشی هستند به تدریج مورد توجه قرار بگیرند و بخشی از مشکلاتشان به صورت ویژه مرتفع شود گفت: اقدامات مقدماتی و اجرایی طرح مذکور از جمله برگزاری شورای راهبردی و مشارکت در تدوین برنامه عمل که قرار است از مهر ۱۴۰۰ به طور کامل اجرایی شود در حال انجام است.

وی افزود: ۴۴۹ منطقه نیازمند بهبود شاخص‌های عدالت آموزشی شناسایی شده‌اند و از این تعداد در ابتدای راه دو منطقه در هر استان که اولویت بالاتری داشتند معرفی شدند. از استان خراسان رضوی شروع کردیم. در دو منطقه صالح آباد و زاوه اقداماتی انجام و حدود ۴۰ تبلت نیز توزیع شد. از استان‌های البرز و کرمانشاه نیز بازدیدهایی به عمل آمده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به زودی اقداماتی نیز برای دو منطقه راسک و سرباز در سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به توزیع ۱۰۰ تبلت اشاره و تاکید کرد که البته هدف از برپایی این نهضت، صرفا تامین و اهدای تبلت نیست بلکه مشکلات آموزشی را فراتر دنبال کرده و قرار است همه ارگان‌ها درگیر شده و اقداماتی را سامان دهند.

سیفی ادامه داد: مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان نوسازی مدارس اختصاص و تجهیزات برای مناطق هدف خریداری شده است. این نهضت با همیاری مسئولین محلی نتیجه خواهد داد و قرار است یکی از مشکلات عمده منطقه را برطرف کنیم، ممکن است مربوط به توزیع نیروی انسانی یا برآورده کردن احتیاجات اولیه مانند کیف و کفش و کتاب درسی باشد یا اینکه ممکن است در نقطه ای نیاز داشته باشند برای ادامه تحصیل جاده ای روستایی کشیده شود و زیرساخت هایی تامین شوند. نهضت نصیب آموزشی به جوانب مختلفی می پردازد و امیدوار است امسال چندین مشکل را برطرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.