• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400012413546
  • خبرنگار : 50180

نقشه جامع یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی کرمانشاه تدوین شد

نقشه جامع یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی کرمانشاه تدوین شد

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تدوین و ارائه نقشه جامع یادگیری برای دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی استان خبر داد.

ناهید فضلی در گفت گو با ایسنا، اظهار کرد: در نقشه جامع یادگیری وضعیت دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم در چهار مقیاس خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش بیشتر، به تفکیک منطقه، ناحیه و مدرسه مشخص شده و تمامی دانش‌آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند، شناسایی شده‌اند.

فضلی با بیان اینکه نقشه جامع یادگیری دانش‌آموزان نیاز به تلاش و آموزش بیشتر در اختیار مدارس قرار گرفته، گفت: برای  دانش‌آموزانی که در سنجش نوبت اول نیاز به تلاش تشخیص داده شده اند، کمیته هایی در نواحی و مناطق با هدف تهیه بسته‌های آموزشی شامل درسنامه، کاربرگ(شکوفه های بهاری و.. ) تشکیل شده و این دسته از دانش آموزان جهت استمرار یادگیری در اردیبهشت و خردادماه معرفی شده‌اند و دانش‌آموزانی که یادگیری آن‌ها در خرداد ماه کامل نشده باشد در ماه‌های، تیر، مرداد و شهریور فرصت دارند تا نقص یادگیری خود را جبران کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ادامه‌دار بودن سال تحصیلی تا پایان شهریور ماه، اضافه کرد: هنوز پنج ماه از سال باقیمانده و تلاش خواهد شد تا در این مدت فرآیند آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی و به ویژه کلاس‌اولی‌ها تکمیل شود و هیچ دانش آموزی از یادگیری جانماند.

فضلی تاکید کرد: زمان چند ماهه باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید می تواند فرصت خوبی برای تکمیل فرآیند تحصیل دانش آموزان مقطع ابتدایی باشد، چون تلاش ما بر این است تا در مقطع ابتدایی به ویژه کلاس اول مردودی نداشته باشیم.

فضلی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 182 هزار و 74 دانش‌آموز دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند، گفت: در سنجش نوبت اول سال تحصیلی جاری بیش از 54 درصد دانش آموزان در مقیاس‌های خیلی خوب، خوب و قابل قبول بوده و 46درصد نیاز به تلاش و آموزش بیشتر داشته اند که نقشه جامع یادگیری برای رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان در استان اجرا می‌شود.

وی سپس با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها و معلم‌ها در آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی، گفت: امسال والدین نقش مهم‌تری را در یادگیری دانش‌آموزان ایفا می کنند، لذا باید اهتمام بیشتری به امر آموزش فرزندان خود داشته باشند و اجازه ندهند شرایط کرونایی حاکم فرآیند یادگیری فرزندشان را دچار اختلال کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha