• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400012917033
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

انگیزه ندارید استعفا دهید!

انگیزه ندارید استعفا دهید!

ایسنا/اصفهان در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که به خاطر وضعیت قرمز کرونایی اصفهان با حضور فیزیکی و مجازی اعضا برگزار شد، یکی از اعضای شورا در تذکری خواستار عزل و برکناری مدیرانی شد که انگیزه ای برای خدمت به مردم ندارند و می خواهند تا تغییر این دوره مدیریت شهری برای خود زمان بخرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر خود در این جلسه که پیش از ظهر امروز (یکشنبه_۲۹ فروردین ماه) برگزار شد، به تذکر هفته گذشته خود به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اشاره و اظهار کرد: اگر مدیری انگیزه برای خدمت به مردم ندارد و یا به خاطر اتمام فعالیت این دوره مدیریت شهری تا ۲ ماه دیگر می خواهد برای خود زمان بخرد و کار مردم را عقب بیندازد؛ باید برکنار شود.

کوروش محمدی با انتقاد از اجرایی نشدن سامانه ویژه حمل و نقل معلولان در شهر اصفهان، گفت: بی توجهی به حقوق مردم به خصوص معلولان خیانت بزرگی است و از هر طیف و جریانی باشد باید با آن برخورد شود.

وی گفت: هفته گذشته در صحن علنی شورا از معاونت حمل و نقل شهرداری درخواست کردم گزارش کاری راجع به سامانه ویژه حمل و نقل معلولان ارائه کند، چراکه سال قبل وعده های پوچ و بی اثری دادند و عملا اتفاقی نیفتاد. متوجه نمی شوم چطور به خود اجازه می دهند نسبت به مسائل مربوط به حقوق معلولان و آنچه قانون و تکلیف برای مدیران شهری است بی توجه باشند.

استعفا دهید!

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، استعفا را ابزار مناسبی برای مدیرانی دانست که نمی خواهند کار کنند و گفت: با استعفای خود فرصت خدمت را به انسان های متعهد بدهید، اما اگر مدیری با بی انگیزگی و بی کفایتی همچنان به وظایف خود بی توجه باشد یک روز هم نباید در پست خود بماند، برکناری یک ساعت زودتر این مدیر به نفع مردم است.

محمدی با اشاره به اینکه سامانه ویژه حمل و نقل معلولان سال گذشته تامین اعتبار شده و قرار بود معاونت حمل و نقل، دستگاه های ویژه این سامانه را خریداری و راه اندازی کند، تصریح کرد: قرار بود ظرف یک هفته گزارش اقدامات انجام شده ارائه شود، اما حتی یک کلمه پاسخگوی پیگیری های ما نیستند، درحالی که همه ما در قبال معلولان مسئولیم.

وی تاکید کرد: از شهردار اصفهان درخواست می کنم اگر هر مدیری در هر جایگاهی انگیزه ندارد، یا مسامحه می کند و پاسخگوی مطالبات مردم نیست، هرچه زودتر او را عزل و مدیر متعهدی جایگزین کند.

برگزاری جلسات محدود شود

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری اصفهان هم در این جلسه از شهردار اصفهان، معاونان و مدیران شهری خواست باتوجه به وضعیت قرمز کرونا جلسات کمتری برگزار کنند و افزود: ویروس جهش یافته کرونا قابلیت انتقال زیادی دارد و با هر تجمعی به هر شکل، احتمال سرایت ویروس و ادامه مشکلات بیشتر می شود.

عباسعلی جوادی خواستار ارائه غیرحضوری خدمات شهرداری اصفهان از طریق سیستم های هوشمند شد تا مردم نیاز کمتری به مراجعه حضوری داشته باشند و گفت: در مجموعه شهرداری نیز جلسات محدود شود تا همه کمک کنیم هرچه زودتر موج چهارم کرونا کنترل شود و زندگی عادی خود را از سر بگیریم.

راه اندازی پارکینگ های مکانیزه به کجا رسید؟

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان، به دو مصوبه سال قبل این شورا اشاره و اظهار کرد: مصوبه اول الزام شهرداری به انتشار داده های باز بود تا علاوه بر دسترسی بخش های مختلف به این داده ها، زمینه ساز ارتقا و خلق ثروت برای شهر باشد.

کوروش خسروی مصوبه دوم را راه اندازی پارکینگ های مکانیزه در سطح شهر دانست و افزود: با راه اندازی پارکینگ های مکانیزه، بار مسئولیت شهرداری در ایجاد پارکینگ سبک تر شده و شهروند به جای جریمه کسر پارکینگ می توانند با همان هزینه در داخل ساختمان خود پارکینگ داشته باشند. از شهردار اصفهان درخواست می کنم شخصا این دو مصوبه را پیگیری و گزارش آن را به شورای شهر ارائه دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به بهره برداری از سامانه توسعه هوشمند ناوگان اتوبوسرانی (AVL) و ارتقای سیستم پرداخت الکترونیکی (AFC) در ناوگان اتوبوسرانی اصفهان، گفت: مدیریت شهری اصفهان سال ها با هدف بهبود و ارتقا خدمات اتوبوسرانی و افزایش رضایت شهروندان به دنبال مدیریت یکپارچه ای بود که به دلیل مشکلات مختلف انجام نمی شد، اما طی دو سال گذشته این مهم پیگیری و امروز راه اندازی شد.

اصغر برشان افزود: حال که این قله با زحمت زیاد فتح شده باید از قابلیت های آن به نحو احسن بهره برداری کرد و اطلاع رسانی در اسرع وقت انجام شود، درحالی که عدم بهره برداری به موقع از قابلیت های این سیستم جدید، قطعا آن را دچار مشکل می کند.

کارت های منزلت شهروندی عملیاتی شود

وی همچنین به صدور کارت های منزلت شهروندی اشاره و خاطرنشان کرد: این کارت در اختیار همه گروه های هدف قرار نگرفت و از شهردار اصفهان مصرانه می خواهم نسبت به عملیاتی کردن کارت منزلت با حفظ شأن شهروندان به عنوان اولین گام سامانه های هوشمند اتوبوسرانی اصفهان اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق پیش از دستور این جلسه، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰، ابراز امیدواری کرد شرایط به گونه ای فراهم شود که مردم با میل و رغبت در تمام مراحل انتخابات شرکت کرده و با وجود همه گلایه هایی که دارند حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

علیرضا نصر افزود: برای انجام این اتفاق مهم همه دست اندرکاران به ویژه هیئت های نظارت باید نهایت دقت را داشته باشند و زمینه را برای حضور حداکثر کاندیداها فراهم کنند.

وی همچنین به اجرای خط دوم متروی اصفهان اشاره و اعلام کرد: ۱۲ ایستگاه خط دوم مترو اصفهان در دست اجرا است و در مرحله سفت کاری قرار گرفته که امیدواریم هرچه زودتر خط دو قطار شهری اصفهان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به افتتاح نمادین سامانه توسعه هوشمند ناوگان اتوبوسرانی (AVL) و ارتقای سیستم پرداخت الکترونیکی (AFC) در ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: با مذاکرات تلفنی با اعضای هیئت رئیسه شورای شهر تصمیم گرفته شد تعداد اعضا در جلسات علنی کمتر شود و تعدادی از اعضا به صورت آنلاین در جلسه حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha