• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400013119079
  • خبرنگار : 71576

تکرار نتایج دور رفت‌ مسابقات‌ جهانی؛

رشید: نتایج تیم بوکس‌ جوانان مطلوب نبود/ با دعا مدال می‌خواستیم

رشید: نتایج تیم بوکس‌ جوانان مطلوب نبود/ با دعا مدال می‌خواستیم

سرمربی سابق تیم بوکس جوانان ایران با بیان اینکه باید انتقادپذیر بود، اظهارکرد: متاسفانه فعلا سطح بوکس ما همین حد است و نتایجی که در مسابقات جهانی گرفتیم مطلوب نبود.

امید رشید در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم بوکس جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ لهستان، توضیح داد: ما دوره قبل هم که به مسابقات جهانی رفتیم همین نتایج به دست آمد و دو بوکسور ایران شانس کسب مدال داشتند که با حذف در یک چهارم نهایی این اتفاق رخ نداد. اکنون در این دوره هم این اتفاق افتاد و دلیل آن وضعیت بوکس است.

او ادامه داد: مجموعا عملکرد بوکسورها خوب بود و خوب مبارزه کردند اما اینکه کسب مدال نکردیم به نبود مسابقات تدارکاتی که ضعف همیشگی بوکس ما هست برمی‌گردد. بوکسورهای ما با تیم‌های بزرگ رو در رو نشده‌اند. ما تا حالا با بوکسورهای روسیه، ازبکستان ‌و قزاقستان اردو و مسابقه تدارکاتی نداشته‌ایم که یک ضعف بزرگ است. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های پیشرفت در بوکس‌ برگزاری مسابقات تدارکاتی با تیم‌های بزرگ است.

سرمربی سابق تیم بوکس جوانان ادامه داد: ما کلا در طول فصل یک یا دو سفر تدارکاتی می‌رویم و این بار هم فدراسیون خیلی زحمت کشید و آذربایجان را به تهران آورد. تا زمانی که در تورنمنت‌های تدارکاتی متعدد داخلی و خارجی شرکت نکنیم، کسب مدال دور از دسترس است. اینکه حداقل کیفیت لازم برای کسب مدال‌های خوش‌رنگ‌تر را نداریم.

رشید با بیان اینکه همیشه بگوییم حق ما را خوردند اشتباه است، تصریح‌ کرد: شما باید مسابقات جهانی را ببینید و حقیقت این است که بوکسورهای ما فعلا در همین حد هستند، عزیزان باید انتقادپذیر باشند. ما اصلا کمیته فنی قوی نداریم که وقتی حتی یک روز اگر خود من نتیجه نگرفتم دلایلم را در کمیته فنی مطرح کنم تا بررسی شود. آیا الان چنین اتفاقی می‌افتد؟ هربار سعی کردیم روحیه تیم بالا برود و گفتیم مدال می‌گیریم، اما واقعیت چیز دیگری است.

او در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی چگونه می‌توان بوکس ایران را به مدال مسابقات آسیایی و جهانی رساند؟ توضیح داد: کار باید با برنامه‌ریزی باشد. ما نه لیگ و نه اسپانسر درست وحاسبی داریم، این عملکردها خوب نیست چون بادی به هر جهت است. باید یک سازمان با مدیریت درست تشکیل شود تا توان مالی فدراسیون را بالا ببریم و همان پول وارد بدنه فدراسیون شود تا با استفاده در رده‌های مختلف نتیجه بگیریم. بوکسوری که می‌خواهد به اردوی کیش برود پول تو جیبی خود را باید از هیات استانش بگیرد. اگر بوکس سطح جهانی می‌خواهیم باید لیگ مناسب با تورنمنت‌های بین‌المللی مناسب برگزار کنیم. 

سرمربی سابق تیم جوانان گفت: ما قبلا جام فجر داشتیم و حداقل چهارتا بوکسور خارجی می‌دیدیم اما الان اصلا نیست. جام مکران تاثیرات مثبت داشت اما دیگر ادامه نیافت چون گفتند ۵۰۰ میلیون ضرر کردیم و از این صحبت‌ها. کار بزرگ هزینه دارد و باید زحمت بکشیم لیگ خوب راه بیاندازیم. با جمع‌کردن چهار تیم کنار هم لیگ درست نمی‌شود، لیگی که بوکسور هنوز قرارداد ۳ میلیون تومنی خود را نگرفته است. نمی‌شود که در لیگ، بوکسورها مانند یک تورنمنت ۸ روزه مقابل هم بازی کنند.

او درباره عدم کسب مدال توسط تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی گفت: کادر فنی و بوکسورها زحمت کشیدند اما حقیقت این است که نتیجه مطلوب نبود. ما همان نتایج جهانی قبل را گرفتیم. در آن دوره هم دعا دعا می‌کردیم که دانیال شه‌بخش وارد چهار نفر برتر شود تا برنز بگیرد و امیال هم همانطور شد. شه‌بخش الان سهمیه المپیک را به دست آورده است.

رشید در پایان گفت: اگر رویه درست باشد می‌توان امیدوار بود. ما در گذشته برای رده جوانان و نوجوانان حدودا ۳۰ تا ۴۰ نفر انتخاب می‌کردیم تا روی آن‌ها کار کنیم که این کار هزینه بر هم بود و باید هزینه‌ها تامین می‌شد اما الان تنها تیم داری می‌کنیم و کار بزرگی صورت نمی‌گیرد. تنها همین هفت بوکسور را در رده جوانان داریم. باید تشکیلات نونهالان و نوجوانان ادامه پیدا کند. آیا تا کنون برای جلو بردن فدراسیون ‌کار کرده‌ایم؟ 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha