• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1400020100673
  • خبرنگار : 71432

زونا، عارضه احتمالی تزریق واکسن فایزر

زونا، عارضه احتمالی تزریق واکسن فایزر

نتایج یک بررسی چاپ شده در نشریه دیلی میل نشان می دهد: زونا می تواند یکی از عوارض جانبی نادر ناشی از تزریق واکسن کرونای فایزر باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی انجام شده شش نفر در سرزمینهای اشغالی پس از تزریق واکسن کروناویروس فایزر دچار بثورات پوستی قرمز رنگ شدند که با درد زیادی همراه بوده است.

گروهی از محققان دریافتند: افراد مبتلا به برخی بیماریهای خودایمنی در مقایسه با افراد دیگر بیشتر احتمال دارد دچار بثورات پوستی موسوم به زونا شوند.

علاوه بر این، احتمال بروز این عارضه پوستی پس از تزریق دوز نخست واکسن نسبت به دوز ثانویه آن پنج برابر بیشتر است.

محققان اظهار داشتند: یافته های بدست آمده هشداری برای پزشکان است که نسبت به بروز علائم غیر معمول در بیماران مبتلا به بیماریهای خود ایمنی بیشتر دقت داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، به گفته محققان نمی توان به طور قطع ادعا کرد که واکسن موجب این عارضه شده است اما می توان گفت که ممکن است عامل محرک در برخی از بیماران باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.