• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400021409463
  • منبع : نمایندگی مازندران

آخرین وضعیت کرونا در مازندران

آخرین وضعیت کرونا در مازندران
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران روند شیوع کرونا در مازندران نزولی است و با بستری شدن ۱۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، مجموع بستری‌شدگان در مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، به ۱۰۱۴ بیمار رسید.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۱۶۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۷۸۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری شدند که از این تعداد ۲۰۱ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اعلام کرد در حال حاضر ۲۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید بستری و ۴۰ بیمار هم ترخیص شدند. ۴۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، با اشاره به رعایت پروتکل‌های درمانی در این شهرستان، اظهار کرد: میزان استفاده مردم از ماسک در شهرستان بابل بطور میانگین ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک در شهر بابل به ۷۸ درصد، روستاها ۶۱ درصد، حاشیه شهر ۷۲ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه درصد اجرای پروتکل‌های بهداشتی صنوف و اماکن تحت پوشش دانشگاه ۸۰ درصد است، خاطرنشان کرد: تنها با رعایت بیشتر از ۹۵ درصدی کل جامعه است که می‌توان گفت پیشگیری مناسبی در برابر کرونا صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، هم‌اکنون 1014 بیمار مبتلا به کووید 19 و یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha