• چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400021510150
  • خبرنگار : 50184

راهکارهایی برای جلوگیری از تشنگی ورزشکاران روزه دار

راهکارهایی برای جلوگیری از تشنگی ورزشکاران روزه دار

ایسنا/کرمانشاه به گفته یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی، ورزشکاران روزه دار در ماه رمضان برای جلوگیری از تشنگی حین انجام ورزش بهتر است نکات و اصولی را مورد توجه قرار دهند.

روح الله فریادی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به افزایش سوخت و ساز بدن در ماه رمضان، اظهار کرد: ورزشکاران روزه داری که در این ماه ورزش را متوقف نمی کنند، علاوه بر اینکه سرعت سوخت و ساز بدنشان را افزایش می دهند، سطح آمادگی جسمانی خود ر ا نیز بالا می برند.

وی تصریح کرد: با این حال برخی از ورزشکاران هم هستند که بواسطه ورزش کردن در این ماه دچار تشنگی می شوند و حتی گاها حین انجام ورزش به دلیل کاهش سطح مایعات و افت انرژی بدن ممکن است دچار سرگیجه و سیاهی دید شوند که اگر نکات و اصولی را رعایت کنند، این مشکلات برایشان پیش نخواهد آمد.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: برای جلوگیری از کاهش سطح مایعات و اُفت انرژی بدن حین انجام تمرینات ورزشی در ماه رمضان، ورزشکاران باید در فاصله زمانی افطار تا سحر به اندازه کافی مایعات بنوشند و میوه های آبدار زیادی مصرف کنند.

وی تاکید کرد: بهترین نوشیدنی برای ورزشکاران از زمان افطار تا سحر سرم های قندی نمکی است که با یک لیوان آب جوشیده سرد شده، یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق مرباخوری نمک درست می شود و مانع از افت انرژی در طول روز می شود.

مربی بدنسازی تیم ملی سپک تاکرای مردان با تاکید براینکه نوع پوشش ورزشکاران روزه دار نقش مهمی در کاهش تعریق و جلوگیری از تشنگی آنها حین انجام ورزش دارد، اظهار کرد: توصیه می شود ورزشکاران در این مدت از پوشیدن لباس های پلاستیکی و چسبان خوددداری کرده و لباس های نخی بپوشند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که لباس ورزشکار نامناسب باشد، علاوه براینکه تعریق می کند، بدن انرژی زیادی را صرف خنک کردن خود می کند و این موضوع باعث می شود تا بدن دچار افت انرژی هم شود.

فریادی با تاکید براینکه ورزشکاران روزه دار در ماه رمضان به نسبت سایر ایام باید ورزش خود را به مدت کوتاهتر و با فشار کم تری انجام دهند، گفت: اگر ورزشکار در سایر ایام سال هفته ای سه جلسه یک ساعت و نیمی تمرین می کند، در ماه رمضان این سه جلسه را باید به حدود پنج جلسه با وقت کمتری افزایش دهد تا فشار زیادی به بدن وارد نشود.

وی درخصوص بهترین ورزش هایی هم که دراین ایام می توان انجام داد هم گفت: شنا، دو نرم، دوچرخه سواری، پیاده روی و ورزش های هوازی بهترین و مناسب ترین ورزش هایی هستند که ورزشکاران روزه دار می توانند در ماه رمضان انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.