• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400021811677
  • منبع : باشگاه دانشجویان

دوره مهارت ایده پردازی و ارزیابی ایده‌ها

دوره مهارت ایده پردازی و ارزیابی ایده‌ها

انجمن علمی علوم گیاهی دانشگاه خوارزمی با همکاری مرکز کارآفرینی و معاونت فرهنگی، دوره مهارت ایده پردازی و ارزیابی ایده ها را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا،  معمولا تصور می‌شود که خلاقیت و ایده‌پردازی صرفا به‌واسطه یک جرقه ذهنی در ذهن همه افراد می تواند شکل ‌گیرد و یا همه کارآفرینان به‌طور اتفاقی و شانسی به یک ایده دست‌یافته‌اند و آن را با استفاده از یک مدل کسب و کار اجرا کرده اند. هیچ تردیدی نیست که خلاقیت و ایده‌پردازی فعالیتی ذهنی و در برخی می تواند به طور ناخودآگاه صورت پذیرد اما به طور مشترک و کلی مجموعه‌ای از محرک‌های درونی و بیرونی وجود دارند که سبب می‌شود که همه بتوانند به یک ایده مناسب دست‌ یابند. این محرک‌ها همان تکنیک‌هایی هستند که به ما در رسیدن به یک ایده‌ی خلاقانه برای طراحی و راه اندازی یک کسب و کار دانش بنیان کمک می‌کند. این تکنیک‌ها به‌واسطه‌ی شیوه‌ خاص خود، ذهن افراد را توانمند می‌سازند تا درنهایت به تولید ایده‌های مختلف و جذاب منجر شود.

رسیدن به ایده های کسب و کار نیازمند گام های مشخصی همچون تشخیص فرصت های کسب و کاری و نیازهای بازار و تحلیل آنها و … است که باید از آنها مطلع و آگاهانه اجرا نماییم باید به این نکته مهم توجه کنیم که هر ایده‌ای قابلیت اجرایی شدن در کسب‌وکار را ندارد. خیلی از ایده‌ها ممکن است از نگاه ما جذاب و منحصربه‌فرد باشد اما درنهایت نتوانند ما را در رسیدن به هدف یاری دهند. به همین دلیل ارزیابی ایده‌ها بخش مهمی است که بلافاصله بعد از ارائه ایده‌های مختلف صورت می‌گیرد. در ارزیابی ایده‌ها با درنظر گرفتن پارامتر های مختلف و به‌وسیله شیوه‌های خاص و با در نظر گرفتن شرایط مختلف تلاش می‌کنید تا مناسب‌ترین ایده را با توجه به هدف خود انتخاب کنید.

این دوره با تدریس دکتر سیدحسین حسینی لواسانی ـ مدیر مرکز رشد دانشگاه خوارزمی، روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۵ الی ۱۷، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به شناسه Mehrsa_swiftlover @ و جهت شرکت در وبینار به لینک Http://vc۳.khu.ac.ir/culture-ex-۳ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha