به گزارش سیانبیسی، وزارت بازرگانی ایالاتمتحده اعلام کرد که شاخص خردهفروشی در ماه گذشته بدون تغییر باقیمانده است؛ این عدم تغییر پس از افزایش ۱۰.۷ درصدی در ماه مارس است.
شایانذکر است، شاخص خردهفروشی ماه مارس نسبت به ماه فوریه صعودی بود.
طبق نظرسنجی رویترز از چند اقتصاددان، پیشبینی میشود که فروش خردهفروشی یک درصد افزایش خواهد یافت. برخی نیز افزایش ۰.۸درصدی را پیشبینی کردند.
بسیاری از خانوادههای واجد شرایط در ماه مارس ۱۴۰۰ دلار چک تشویقی دریافت کردند که بخشی از بسته ۱.۹ تریلیون دلاری کمک معیشتی دولت برای مقابله با کووید -۱۹ بود که در اوایل همان ماه تصویب شد.
مولفه خردهفروشی هم کالاهای مصرفی و هم خدماتی مانند مراقبتهای بهداشتی، تحصیلات، مسافرت و هتل را شامل میشود. خانوادهها حداقل ۲.۳ تریلیون دلار طی همهگیری پسانداز اضافی داشتند که باید هزینههای اصلی امسال را تامین کند.
در ماه آوریل و در میان کمبود نیروی کار، استخدام کمتر شده است و کاهش فروش نیز میتواند نگرانی از بهبود اقتصادی ایجاد کند. اگرچه بیش از یکسوم آمریکاییها به طور کامل علیه کووید -۱۹ واکسینه شدهاند، اما نگرانی در مورد ویروس تمام نشده و مدارس برای یادگیری حضوری کاملا بازگشایی نشدهاند و باعث شده بسیاری از کارگران در خانهها بماند.
بهاستثنای اتومبیل، بنزین، مصالح ساختمانی و خدمات غذایی، فروش خردهفروشی ماه گذشته ۱.۵ درصد پس از افزایش ۷.۶ درصدی افزایش در ماه مارس کاهش یافت. اصطلاحا خردهفروشی بیشترین ارتباط را با مولفه هزینههای مصرفکننده تولید ناخالص داخلی دارد. پیش از این تخمین زده میشد که خردهفروشی در ماه مارس ۶.۹ درصد رشد داشته باشد.
هزینههای مصرفکننده که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالاتمتحده را تشکیل میدهد، در سهماهه اول با نرخ سالانه ۱۰.۷ درصد افزایشیافته و ۷.۰۲ درصد به نرخ رشد سالانه ۴.۴ درصد اقتصاد افزوده است.
بیشترین افزایش در هزینههای مصرفکننده در سهماهه گذشته در ماه مارس رخداده است که پایه رشد بالاتری را برای عنوان مصرف در سهماهه دوم تعیین میکند.
انتهای پیام
نظرات