• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400030100840
  • خبرنگار : 50024

جای خالی موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی در البرز

جای خالی موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی در البرز

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: در البرز  جای خالی دو موزه مردم شناسی و باستان شناسی احساس می‌شود که برای موزه مردم شناسی اتفاق نظر بر کاروانسرای شاه عباسی است و برای موزه باستان شناسی هم به دنبال تملک زمین مناسب هستیم و با توجه به اینکه البرز اشیای تاریخی زیادی دارد، این موزه دیدنی خواهد شد.

فریدون محمدی روز شنبه یکم خرداد در مراسم گرامیداشت روز موزه که در کاخ مروارید کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه میراث فرهنگی بخش مهم هویت و شناسنامه فرهنگی هر ملت است، اظهار کرد: استان البرز از  قدمت و غنای فرهنگی دیرینه‌ای برخوردار است و یکی از استان‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش ایسنا، وی  ادامه داد: بخش مهمی از میراث فرهنگی هر کشور موزه‌ها و بناهای تاریخی هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال مجوز راه اندازی چهار موزه در استان صادر شده، توضیح داد: موزه جانور شناسی دانشکده کشاورزی، موزه کاخ سلیمانیه، سایت موزه ازبکی و سایت موزه  آسیاب مهدی آباد چهار موزه‌ای هستند که مجوز فعالیت آنها صادر شده است.

محمدی اضافه کرد: در تلاشیم با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به زودی کاخ مروارید را مرمت و این بنای تاریخی را به عنوان کاخ موزه در معرض بازدید عمومی قرار دهیم.

این مسئول  با تاکید بر اینکه مرمت این کاخ به اعتبار زیادی نیاز دارد، گفت: سال گذشته استحکام بخشی پایه‌های کاخ انجام شد و استحکام بخشی رینگ سقف هم به زودی آغاز می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی البرز افزود:  در حال حاضر به  دنبال رفع آسیب‌های اساسی و جدی این مجموعه هستیم.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا با توجه به وعده‌های داده شده مبنی بر بازگشایی کاخ موزه سلیمانیه همزمان با روز جهانی موزه‌ها این اتفاق نیفتاد، گفت: آمادگی این اتفاق وجود داشت ولی وزارت میراث فرهنگی برنامه همزمان افتتاح موزه‌ها را به عقب انداخته است.

این مسئول با اشاره به نبود موزه دولتی در البرز اضافه کرد: در البرز  جای خالی دو موزه مردم شناسی و باستان شناسی احساس می‌شود که برای موزه مردم شناسی اتفاق نظر بر کاروانسرای شاه عباسی است که اگر موانع برطرف شود این اتفاق می‌افتد.

محمدی افزود: برای موزه باستان شناسی هم به دنبال تملک زمین مناسب هستیم و با توجه به اینکه البرز اشیای تاریخی زیادی دارد، این موزه دیدنی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha