• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1400040201198
  • خبرنگار : 71498

جای خالی سواد آبی

جای خالی سواد آبی

مدیرکل ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر مهم ترین نیاز صنعت آب تغییر دانش و ایجاد سواد آبی و اطلاع رسانی آن در کشور است چراکه تنها از این طریق می توان این مایه حیات را برای آیندگان حغفظ کرد.

سیدعلی سیدزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امروز با نام افکار عمومی و رسانه نامگذاری شده است که مهم ترین حوزه اجرایی در این بخش است، اظهار کرد: این مساله تاثیر بسیاری  در میزان صرفه جویی مشترکان دارد و در واقع رسانه مهم ترین ابزار برای فرهنگسازی در حوره آب است و ما به دنبال این هستیم که فرهنگ مصرف آب را از طریق مدیریت مصرف ایحاد کنیم و به نوعی تغییر در نگرش، افکار و عمل افراد به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه نقطه آغازین ایجاد فرهنگ در حوزه مدیریت مصرف آب ایجاد دانش و افزایش سطح آگاهی جامعه در این حوزه است، گفت: ارتقای این دانش از طریق تولید محتوا و انتقال آن از طریق رسانه به مشترکان صورت می گیرد و مهمترین ابزار در این حوزه رسانه و به عبارت بهتر اطلاع رسانی است، تا کنون در طول سالیان گذشته اقدامات خوبی انجام شده است اگرچه این اقدامات وابسته به منابع مالی دراختیار بوده اما توانستیم تا حدودی در این زمینه موفق باشیم.

مدیرکل ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه می بایست اقدامات بیشتری در حوزه فرهنگسازی منابع آبی در کشور صورت بگیرد و این موضوع نیازمند تامین منابع مالی باتوجه به گستردگی ایران است، گفت: باید بتوانیم در تمام سطوح تاثیرگذار باشیم، افکار عمومی یک واژه دو کلمه ای است اما در جامعه بعد وسیعی دارد و می تواند تاثیر زیادی در روند اجرای تمام امور بگذارد.

سیدزاده با بیان اینکه می بایست متناسب با تمام اقشار جامعه فرهنگسازی در حوزه مدیریت مصرف آب صورت بگیرد، اظهار کرد: آمار و اطلاعات نشان میدهد که روند سرانه مصرف آب در ایران طی سال های گذشته کاهشی بوده، هرچند که این روند چندان محسوس نیست اما نشان میدهد که اقداماتی که در حوزه فرهنگسازی صورت گرفته تاثیرگذار بوده است و مردم با مسائل و مشکلات آبی آشنا هستند.

وی با اشاره به اهمیت سواد آبی در کشور، گفت: تمام سعی و تلاش ما باید این باشد که سواد آبی را در جامعه توسعه دهیم و این مساله مربوط به تغییر در دانش می شود و اگر بتوانیم ساز و کاری را ایجاد کنیم که این مساله در حوزه آب توسعه یابد می توانیم دانش آبی را ایجاد کنیم و این موضئع تاثیرات بسیاری در تغییر رفتارهای فردی و اجتماعی دارد.

به گفته مدیرکل ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور زمانی که فرد از وضعیت منابع آبی مطلع شود نسبت به آن حساس خواهد شد و قطعا مصرف بهینه در حوزه منابع آبی صورت می گیرد و می توانیم این مایه حیات را برای آیندگان حفظ کنیم لذا باید گفت که تغییر دانش و ایجاد سواد آبی مهم ترین سیاست در بخش آب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.