جعفر زاهدی شنبه ۵ تیر به خبرنگاران گفت: پروژه آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر، بزرگترین پروژه آزادراهی در دست ساخت کشور محسوب میشود و اکنون عملیات آسفالت بیشتر نقاط ۶ قطعه اول آن تمام شده است.
زاهدی با بیان اینکه عملیات اجرایی در قطعه هفتم که دیرتر به پروژه اضافه شد، ادامه دارد، گفت: پیمانکار، بیشترین تمرکز خود را بر روز این قطعه گذاشته تا آن را نیز هرچه سریعتر تکمیل کند.
به گفته زاهدی با ساخت این آزادراه، فاصله ۲ کلانشهر شیراز و اصفهان ۱۳۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه زمان سفر ۲ ساعت کمتر و میزان سوخت، آلایندههای هوا و هزینههای سفر نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه ارتقاء ایمنی تردد، تسهیل سفر بین ۲ قطب گردشگری کشور و ... از عواید بهرهبرداری از این پروژه است، گفت: با توجه به حجم تردد در این مسیر، افتتاح این پروژه منجر به صرفهجویی سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر سوخت خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: باند دوم تنگ ابوالحیات نیز، دومین پروژه مهم راهسازی استان فارس به شمار میرود که ۲۱ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۸ کیلومتر آن آسفالت شده و دارای دو تونل و گالری یعنی راهروی دستیابی به طول یک کیلومتر است.
زاهدی اضافه کرد: برای اتمام این پروژه راهسازی مهم، کار در ۲ شیف دنبال میشود، اگرچه سختیهای کار نظیر، پیچیدگیهای فنی، نوسانات قیمت مصالح مورد نیاز و دشواریهای تامین مصالح مناسب با مختصات پروژه و ... روند را کند کرده است اما هیچ زمانی کار را حتی یک ساعت هم متوقف نکردهایم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه ۲ کارخانه سنگ شکن در محل نصب شده و در دو شیفت کاری فعال است، به ارزش افزوده این طرح که بیش از یک کیلومتر تونل و گالری ودارای ۵ دهنه پل بزرگ و خاص و نزدیک به اختلاف١١٠٠ متر ارتفاع از کف تنگ ابوالحیات، به طرف دشت ارژن، که منحصر به فرد است ، اشاره و اضافه کرد: با این وسعت و ویژگی ها ارزش افزوده این پروژه بالای ۳۰۰ میلیارد تومان است.
زاهدی با یادآوری اینکه در قرارداد تکمیلی ارزش پروژه مبلغ ١۴١ میلیارد تومان ذکر شده است، گفت: پیش بینی می شود این پروژه که با ساخت آن تاثیر بزرگی بر ساکنان شهرهای جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان های بوشهر، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد داشته باشد، تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری شود.
انتهای پیام
نظرات