• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400050402023
  • خبرنگار : 71129

چشم امید رهبر اپوزیسیون بلاروس به تحریم‌های آمریکا علیه مینسک

چشم امید رهبر اپوزیسیون بلاروس به تحریم‌های آمریکا علیه مینسک

رهبر اپوزیسیون بلاروس در جریان سفرش به آمریکا با حامیانش در نیویورک دیدار کرد و گفت، انتظار دارد که واشنگتن به توصیه‌اش گوش دهد و تحریم‌هایی را علیه دولت مینسک وضع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس ۱۸ ژوئیه سفرش به آمریکا را آغاز کرد. وی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، ویکتوریا نولاند، معاون وی، درک چولت،‌ مشاور وزارت خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرد.

تیخانوفسکایا در دیدارش با بلاروسی‌های ساکن نیویورک گفت: واقعا امیدوارم که آمریکا در آینده‌ای نزدیک به این نشست‌های ما واکنش نشان دهد و تحریم‌هایی را علیه بخش‌های دولت بلاروس وضع کند. نمی‌توانم زمانی برای این منظور ارائه کنم اما واقعا امیدوارم که این اتفاق رخ دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های ضد روسی نیز گفت،‌ علیه روسیه نمی‌جنگد و نمی‌تواند درباره کشورهای دیگری صحبت کند.

وی همچنین ادامه داد، اگر تهدیدی برای حاکمیت بلاروس وجود داشته باشد، باید تحریم‌ها علیه کشوری که می‌خواهد از ضعف رژیم مینسک بهره ببرد، مورد بررسی قرار گیرد.

تیخانوفسکایا درباره احتمال اقدام نظامی علیه اپوزیسیون بلاروس نیز گفت، چنین تهدیدی را شاهد نیست.

انتظار می‌رود که رهبر اپوزیسیون بلاروس با نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل نیز دیدار کند. وی به طرفدارانش در نیویورک گفت که از نمایندگان این شورا می‌خواهد تا مساله و اوضاع در کشور متبوعش را در دستور کار قرار دهند.

وی پس از اقامت در نیویورک از ۲۸ تا ۲۹ ژوئیه به سانفرانسیسکو می‌رود و در ۳۰ و۳۱ ژوئیه نیز در لس آنجلس خواهد بود.

تیخانوفسکایا در طول اقامتش در واشنگتن در توئیتی نوشت که از بلینکن خواسته تا از روسیه بخواهد نقشی سازنده در بلاروس ایفا کند.

وی در دیدار با بلاروسی‌های ساکن واشنگتن دی سی نیز گفت که به دنبال اقداماتی به ویژه تحریم علیه دولت مینسک است.

رهبر اپوزیسیون بلاروس در گفتگویی با مجله نشنال اینترست در ماه جاری میلادی گفته بود که بلاروس به "یک مدیر خوب" نیاز دارد که بتواند کشور را احیا کند و این را هم گفته بود که اگرچه وظیفه اخلاقی‌اش می‌داند اما خودش آماده شرکت در انتخاباتی جدید نیست.

تیخانوفساکایا همچنین گفته بود که به دنبال دشمن نمی‌گردد و می‌خواهد با روسیه گفتگو کند.

بلاروس از زمان انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس جمهور برای ششمین بار در انتخابات اوت ۲۰۲۰ که اپوزیسیون این کشور آن را همراه با تقلب می‌دانند، در آشوب و ناآرامی سیاسی است.

اپوزیسیون با رد نتایج آن انتخابات،‌ تیخانوفسکایا را پیروز واقعی می‌دانند. نتایج مورد مناقشه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس اعتراضاتی گسترده را در سراسر این کشور اروپایی رقم زد اما در فوریه از شدت آن کاسته شد.

دولت مینسک پرونده‌های کیفری را علیه چند تن از رهبران اپوزیسیون بلاروسی و سایر افراد مرتبط با راهپیمایی‌های ضد دولتی مطرح کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha