• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400062115603
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۱ شهریور

گروسی و الکاظمی در تهران/تعیین نقش قاضی‌زاده/درگذشت رییس دادگاه انقلاب

گروسی و الکاظمی در تهران/تعیین نقش قاضی‌زاده/درگذشت رییس دادگاه انقلاب

درگذشت رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران/ استعفای قاضی زاده هاشمی/ سفر مصطفی الکاظمی و رافائل گروسی به تهران از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، استعفای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد از مقام نمایندگی با ۲۱۸ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر در جلسه علنی امروز مجلس مورد موافقت قرار گرفت.

در همین جلسه قاضی زاده ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون درخواست استعفایش، از اعتماد مردم مشهد که ۱۴ سال افتخار نمایندگی آنها را داشته است تشکر کرد و افزود: هیچ مقامی بالاتر از خدمت به شهدا و جامعه ایثارگران و صیانت از فکر و فرهنگ شهادت وجود ندارد، بنیاد شهید و امور ایثارگران از لحاظ بودجه ای پنجمین دستگاه بزرگ اعتباری کشور است که متاسفانه امروز با بی انضباطی اقتصادی مواجه است حوزه های مختلف بنیاد نیاز به انضباط بخشی دارد.

پس از قبول استعفای وی از سوی نمایندگان مجلس،‌ با صدور حکمی از سوی رئیس جمهور به سمت "معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران" منصوب شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اظهارات نمایندگان مخالف استعفای قاضی زاده

قاضی زاده هاشمی برنامه تحولی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد

***

امروز همچنین نخست وزیر عراق در راس هیاتی بزرگ و دولتی وارد تهران شد و مورد استقبال رسمی سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در ساختمان اجلاس سران قرار گرفت.

خبرهای دیگر با محوریت سفر الکاظمی به تهران را در لینک های زیر بخوانید.

سفر الکاظمی به تهران و محورهای روی میز ایران و عراق

هدفم تقویت روابط دوجانبه و تمرکز بر عمق روابط میان ایران و عراق است

***

رافائل مانوئل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در رأس هیاتی به‌منظور گفت‌وگو با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی وارد فرودگاه امام خمینی(ره)‌ تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی در اولین برنامه خود پس از ورود به تهران با محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی دیدار کرد و پس از دو ساعت مذاکره، ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند.

محمد اسلامی در کنفرانس خبری پس از دیدارش با مدیر کل آژانس اعلام کرد که در آینده نزدیک برای ادامه مذاکرات آقای گروسی به تهران می آیند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از توافق برای تعویض کارت های حافظه دوربین‌های نظارتی خبر داد و گفت: قرار شد تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند تا بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربین ها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام و کارت های حافظه طبق روالی که طبق پادمان است و در ایران نگهداری و پلمب می‌شود همان جا کارت های قدیمی را پلمب کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب کنند که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است. 

گروسی هم در کنفرانس خبری مشترکش با اسلامی بر لزوم گفت‌وگو میان ایران و آژانس در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: این بازدید بسیار برای من مهم است چون بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را گسترش دهند.

خبرهای دیگر با محوریت سفر گروسی به تهران را در لینک های زیر دنبال کنید.

به بازرسان آژانس اجازه داده می‌شود نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده اقدام کنند

سفر گروسی به تهران از نمای نزدیک

انتقاد یک نماینده مجلس از سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران

گروسی کشورهای غربی را به اجرای تعهدات پایبند کند

سفر گروسی به ایران ارتباطی با دوربین مراکز هسته‌ای ندارد

***

مراسم استقبال از ناوگروه هفتادوپنجم نیروی دریایی ارتش برگزار شد و امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام راهبردی نیروی دریایی استکبار جهانی و در راس آنها تروریست های آمریکایی را دچار ابهام راهبردی کرد. اجرای ماموریت راهبردی ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی به استکبار جهانی نشان داد حرف حق مردم ایران قدرت یافته و هیچ مانعی قادر به توقف اراده این ملت برای خیزش تمدنی به سوی دریا نیست. تحریم های حداکثری توان ما را بیشتر کرده است.

اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

حریم حیات خلوت ها در ماموریت دریایی ناوگروه ۷۵ نداجا شکسته شد

تشکر نمایندگان مجلس از حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس

آیین استقبال از ناوگروه ۷۵ نداجا با حضور فرمانده کل ارتش

بازگشت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی نمایشی از خودکفایی و پیشرفت ارتش بود

***

خبر درگذشت قاضی زرگر رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر، قاضی باسابقه که آبان ماه ۱۳۹۹ جایگزین غضنفرآبادی در سمت ریاست دادگاه انقلاب اسلامی تهران شده بود، به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

گزارش تاریخی ایسنا به مناسبت صد و یکمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی تبریزی با عنوان "گلوله‌هایِ شخصیت موجهِ ملی به شیخ" از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

همچنین میتوانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و یکم شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۲ ۱۶:۴۷

چرا رییس جمهور مدیران ... روحانی را تعویض نمیکند؟ ..... آقای رییسی ملاحظه ی چه چیزی را میکند؟