• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400062215941
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل راه‌آهن استان:

کل مسیر ریلی راه‌آهن لرستان بازسازی و نوسازی شده است

کل مسیر ریلی راه‌آهن لرستان بازسازی و نوسازی شده است

ایسنا/لرستان مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت:حوزه استحفاظی راه‌آهن استان ۱۵۸ کیلومتر بوده که مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است.

فخرالدین پیروزفر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: راه‌آهن لرستان که از مرز ورودی که بین ایستگاه سمیه و مومن‌آباد است تا خروجی که منطقه اداره کل راه‌آهن زاگرس (اندیمشک) بین تنگ پنج و هفت خطوط بازسازی و نوسازی شده است.

وی ادامه داد: تنها یکی دو مورد نظیر خروجی ایستگاه بیشه مانده بود که توانستیم آن را بازسازی کنیم و در مجموع هم‌اکنون تمام منطقه بازسازی و اورهال است.

مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: حوزه استحفاظی لرستان ۱۵۸ کیلومتر بوده که مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته و از محل اعتبارات عمرانی راه‌آهن کشور و درآمدهای راه‌آهن استان هزینه‌های صرف شده برای این موضوع تامین شده است.

پیروز فر عنوان کرد: نوسازی و بازسازی این پروژه از نیمه دوم دهه ۹۰ آغاز و در بهار امسال نیز هزار متر از سمت ایستگاه بیشه به سمت سپیددشت به پایان رسیده است.

وی افزود: هنگامیکه خط بازسازی صورت می‌گیرد از تراورس (ریل‌بند) بتنی و ریل سنگین و ... استفاده می‌شود و در خیلی جاها مرمت آن با دست امکانپذیر نیست و در این صورت از ماشین‌آلات مکانیزه استفاده می‌شود چه در حوزه برداشت معایب خطی  که به وسیله ماشین‌اندازه‌گیری ۱۲۰ استفاده می‌شود که کل معایب مسیر را به دیتا و سپس برنامه تبدیل می‌کند و کار را براساس آن انجام می‌دهیم و بخشی دیگر توسط ماشین‌آلات مکانیزه مثل زیرکوب که به صورت مکانیزه گراف‌برداری کرده و هر جا که هندسه مسیر مشکل دارد را مشخص می‌کند تا آن را رفع کنیم.

مدیرکل راه‌آهن لرستان بیان کرد: در مواردی که به صورت نقطه‌ای نقصی وجود داشته باشد بخاطر اینکه با ماشین مکانیزه ممکن است هندسه مسیر برهم بخورد با دست تعمیر می‌شود.

پیروزفر اضافه کرد: عمده مسیر به صورت مکانیزه بازسازی شده است و ۷۰ درصد کار مکانیزه است و مثل قبل نیست که بصورت سنتی و با دست انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در ایستگاه‌ها که نیاز به تحکیم ادوات دارد با ماشین‌های سبک و یا به صورت سنتی و با دست تعمیرات انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن لرستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر راه‌آهن جزو دستگاه‌هایی است که تحریم روی آن تاثیری نگذاشته و به لحاظ تجهیزات و ادوات به روز هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha