• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400062719708
  • خبرنگار : 50295

سریع‌ترین راه برای دست‌یابی به خدمات مشاوره‌ای کدام است؟

سریع‌ترین راه برای دست‌یابی به خدمات مشاوره‌ای کدام است؟

ایسنا/زنجان سرپرست معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه امکان برقراری تماس با خط ۱۴۸۰ از همه نقاط استان فراهم شده است، افراد در دورافتاده‌ترین‌ نقاط استان نیز می‌توانند با یک تماس از خدمات رایگان مشاوره تلفنی استفاده کنند.

سکینه بیگلری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان نهاد متولی سلامت اجتماعی، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی می‌شناسد و با چنین دیدگاهی به راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های مشاوره‌ای اقدام کرده‌ است، اظهار کرد: مشاوره تلفنی یک ارتباط قراردادی، حرفه‌ای و مداخله‌ای بوده و توسط یک مشاور مجرب و آموزش‌دیده و یک تماس‌گیرنده با رعایت اصول مشاوره‌ای از طریق تلفن انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان نیز در راستای اهداف پیشگیرانه و ارتقای سلامت روان آحاد جامعه در  استان برای افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی و بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های تخصصی موجود در منطقه، اقدام به گسترش و حمایت از مراکز مشاوره‌ای کرده که یکی‌ از آن‌ها خط مشاوره ۱۴۸۰ است، افزود: امکان برقراری تماس با صدای مشاور (خط ۱۴۸۰) از همه نقاط استان فراهم است و به همین دلیل افراد ساکن در شهرستان‌ها، روستاها و حتی در دورافتاده‌ترین‌ نقاط استان می‌توانند با یک تماس از خدمات رایگان مشاوره تلفنی استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه مشاوران ما در ابتدا با برقراری ارتباط با تماس‌گیرنده، پذیرش وی و درک مشکل ابراز شده از سوی تماس‌گیرنده به سنجش نگرانی مراجع پرداخته و به افراد کمک می‌کنند یک برنامه سلامتی برای خود و خانواده به ویژه کودکان‌شان داشته‌ باشند، تصریح کرد: افراد در صورت تماس با خط ۱۴۸۰ می‌توانند از خدمات رایگان مشاوره تلفنی در زمینه‌های فردی، خانوادگی، تحصیلی، تربیتی، کودک و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج و ... بهره‌مند شوند.

بیگلری با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌های حاصل از شیوع این بیماری در بین افراد، در کنار اهمیت دانش و آگاهی در خصوص علائم، مراقبت جسمی پیشگیری از ابتلا و شیوع بیشتر، کسب دانش لازم و آموزش مهارت های مرتبط برای مدیریت استرس و نگرانی مرتبط با این بیماری نیز حائز اهمیت است، ادامه داد: همه نسبت به موقعیت‌های استرس‌زا واکنش نشان می‌دهند که این واکنش‌ها در افراد مختلف متفاوت است و مشاهده می‌شود که در برخی افراد مدیریت نشدن استرس و تنش‌های روانی ناشی از بیماری می‌تواند به اختلالات اضطرابی و دیگر اختلالات تبدیل شده و سلامت جسمی افراد را نیز به خطر بیندازد که در این راستا نیز مشاوران خط ۱۴۸۰ بهزیستی استان همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۲ شب به ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی با رعایت اصول حرفه‌ای و اصل رازداری و ایجاد فضایی امن برای تسکین اولیه و همدلی به تماس‌گیرندگان می‌پردازند.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان در رابطه با اهداف خط ۱۴۸۰ نیز عنوان کرد: ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله‌های در بردارنده «راهنمایی، مشاوره، و ارجاع»، دسترسی به خدمات مشاوره و روان‌شناختی از طریق تلفن در هر نقطه از کشور که در حال‌ حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا در سه شیفت کاری از ساعت ۸ تا ۲۴ فعال است، ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی از طریق تلفن به افراد دچار مشکل در مراجعه به مراکز حضوری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق ارائه اطلاعات و آگاهی دادن به تماس‌گیرنده، کمک به تماس‌گیرنده برای شناخت مشکل، بررسی و تجزیه و تحلیل مشکل و نیز تصمیم‌گیری و انتخاب راه‌حل مناسب، کمک به تماس‌گیرنده برای شناخت توانایی‌های خود، پذیرش، تغییر نگرش و کاهش یا رفع مشکل، از اهداف مشاوره‌های تلفنی است.

وی با بیان اینکه سودمندی مشاوره تلفنی برای افراد شاغل و پرکار و افراد دارای معلولیت یا افراد کم‌رو و دچار اضطراب اجتماعی و تنوع در خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره و راهنمایی در خصوص اضطراب و استرس و نگرانی‌های ناشی از ویروس کووید - ۱۹ و ارجاع به مراکز تخصصی مورد نیاز، بخشی از مزایای مشاوره تلفنی است، خاطرنشان کرد: ناشناخته ماندن مشاور و تماس‌گیرنده، دسترسی سریع و فوری از هر نقطه استان، سرعت برقراری ارتباطات از طریق تلفن، احساس امنیت بیشتر در بیان عواطف شخصی و احساسات خود و صرفه‌جویی مالی (رایگان) و زمانی، بخشی دیگر از مزایای مشاوره تلفنی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.